1) correct
voor het gemak zou ik de hi-lo's toch weer wat omhoog schroeven
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
1) correct
voor het gemak zou ik de hi-lo's toch weer wat omhoog schroeven
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ha Theo,
Dank voor jouw reactie! Eerder hing de uitlaat mooi strak onder de vloer, maar nu is ie toch wat meer gebogen. Zal hem vrijdag even los halen en kijken of ik hem beter krijg.
Ik heb het gevoel dat het flex-deel wat meer beweegt en dat 'ie daardoor wat minder strak uitkomt. Iemand een idee hoe de "flex" wordt verkregen? Zijn de twee pijpdelen van de uitlaat enkel verbonden met het gaasdeel ertussen, of zit er nog een soort van kniestuk in (zoals de Maniflow-variant)? Wil de uitlaat niet verliezen tijdens het rijden....
En de Hilo's wat omhoog kan nooit kwaad natuurlijk. Als je op elke drempel blijft hangen valt op dat er best een hoop drempels zijn in Amsterdam...
Het flexibele deel heeft aan de buitenzijde gaas. Aan de binnenzijde ziet het er uit als een stuurhoes. Een geribbeld stuk.
En zo lang het gaas aan de buitenkant heel is kan deze verbinding niet uit elkaar vallen? Het ziet er bij mij wat gammel uit namelijk....
Het gaas is er meer ter bescherming van de echte pijp. Het gaas kan slijten. Als de onderzijde daarvan versleten is, dan moet je pas echt opletten, omdat hij dan vrij snel aan de binnenpijp gaat slijten.
Ik moet toegeven dat de oplossing van Maniflow beter is, maar die zit helaas niet op een originele pijp.
Ah, OK, dank je. Zal vrijdag er eens goed naar kijken om te zien wat de staat is. Als deze matig is en vervangen moet worden dan zou ik toch voor een LCB van Maniflow kiezen denk ik, dus dan is het probleem opgelost. Hopelijk kan ik voor nu de pijp wat strakker monteren zodat deze iets hoger hangt.
En dan nu de opvolging: de flens bleek voor 90% van de voorste demper gescheurd te zijn, waardoor de uitlaat op half zeven hing. Heb er nu een centre exit RC40 op gezet zodat ik iets meer grondspeling heb. De Mini loopt er ook mooier mee op toeren vind ik, en het ziet er stoer uit!
Dank voor de hulp!
Otto
RE: Uitlaatbevestiging
Ingediend door Ottodesmo op di, 10-06-2014 11:29
Hi,
Inmiddels rijdt mijn Mini weer rond met een nieuw achtersubframe (zie link)! Wel hangt de uitlaat nu wat lager dan eerst, en blijf ik op elke drempel hangen. Het gaat om een Spi met centre exit.
Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik mijn hilo's achter wat lager heb staan, maar het komt voornamelijk omdat de uitlaat nu een beetje gebogen hangt. Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand me kan helpen!
1) Klopt het dat de uitlaat normaal gesproken enkel aan de body vast zit op de bak/diff en dan als eerste punt weer vooraan het subframe? Dat is best een lang stuk zonder steun;
2) Ik vermoed dat er bij mijn uitlaat speling zit op het flexibele stuk van de voorpijp; ik wil deze op termijn vervangen maar zou deze voor nu graag nog even laten zitten. Is er een manier om deze speling op te vangen, bijvoorbeeld door het bijplaatsen van een uitlaatsteun ter hoogte van de voorpijp of de kat?
Hoor graag van jullie!
Otto