Knip een paar strippen uit een conservenblik, doe dat om het dunne gedeelte
en draai de boel dan aan, evt nog wat uitlaatcement ertussen.
Dan moet één mm toch te overbruggen zijn?
't Is maar een idee.
- Login of registreer om te reageren
Knip een paar strippen uit een conservenblik, doe dat om het dunne gedeelte
en draai de boel dan aan, evt nog wat uitlaatcement ertussen.
Dan moet één mm toch te overbruggen zijn?
't Is maar een idee.
Dat idee had ik ook, echter kon ik in de werkplaats en het nabijgeleden restaurant geen enkel blikje vinden! En helaas moest ik eerder vanavond daar weg ivm sluiting (stond bij een kennis in de loods) dus lukte dat niet zo snel.
Het is inderdaad een oplossing, maar ook weer eentje die voor extra speling zorgt lijkt me.
Hoezo? Je vult de speling toch op?
Een blik boontjes is zo gekocht. Morgen/vandaag.
Ik neem aan dat de smallere [i:3hcvjtq3]in[/i:3hcvjtq3] de bredere schuift? Of zitten ze tegen elkaar?
Als de smallere in de bredere schuift..kun je ook evt kleine inkepingen op de uiteindes van de bredere slijpen, dan kun je ze beter dichtknijpen.
Heb je een lasapparaat? haal dan een stukje pijp wat in het spruitstuk valt en las dit aan de rest van de uitlaat...
Ze vallen inderdaad tegen elkaar aan, er is net te weinig verschil om ze fatsoenlijk in elkaar te kunnen tikken. Vandaar dus ook de klem om beide uiteindes heen. Van de week nog maar eens kijken of een stuk blik hem lekdicht maakt, en anders laat ik de boel wel van voor tot achter aan elkaar lassen. Niet helemaal m'n favo optie, maargoed dan zit het tenminste vast. (Heb nu al meerdere keren gehad dat wannee rik wat pittig optrok de uitlaat onder de auto lag
Lijkt mij vrij simpel, zaag een stukje van de dikste pijp af. Zaag dit stukje in de lengte open en schuif deze pasring over de dunnere pijp heen. Als dit geheel weer net iets te dik is voor de klem moet je de dunnere pijp ook een stukje inzagen in de lengte voor je de pasring er overheen schuift.
Misschien red je het ook al als je de dikkere pijp in de lengte iets inzaagt, daardoor kun je de klem net iets verder vastdraaien op het dikke stuk, zodat je ook voldoende vast kunt draaien op het dunne stuk.
Andere optie is eerst de klem vastzetten op de dunne pijp en daarna met wat gepast geweld op de dikke pijp slaan en vastzetten. Dan zit het ook echt strak.
De dikke rand wat schuin afvijlen helpt natuurlijk ook wat.
Zelf zou ik zowel de dikke pijp als de dunne in de lengte een paar cm inzagen. Natuurlijk niet precies op dezelfde plaats. Daarna de dikke pijp iets oprekken en de 2 pijpen met gepast geweld in elkaar tikken. Daarna kun je er gewoon 1 normale uitlaatklem op zetten.
Dit moet gewoon lukken.
Je hebt bij je plaatselijke Bosal-beun ook verloop-klemmen. Deze valt over de ene pijp heen, en gaat er bij de ander in. Hij moet dus over je lcb-kant heenvallen, en dan ìn de vervolgpijp. Ivm je uitlaatstroom zal het dan nooit gaan lekken. Zaag aan de lcb-kant van het verloopstuk 3 spleetjes zodat je hem met een uitlaatklem kunt aandraaien, in de pijp die naar achter gaat zaag je ook 3 spleetjes, zelfde verhaal. Lijkt me niet zo'n probleem?
RE: Uitlaatklem probleem
Ingediend door Spherix op do, 10-02-2011 23:07
Hallo allemaal,



Op mijn mini heb ik het standaard uitlaatspruitstuk incl downpipe van de 91' carb cooper blokjes zitten.
De rest van de uitlaat is een vermeende RC40 (imitatie denk ik zo) met een buitendiameter van 45mm. De pijp van het uitlaatspruitstuk is echter net een minimaal stukje kleiner, ~44mm.
Nou heb ik hier al tweemaal geld aan verspild door een klem te kopen die de stukken zou kunnen verbinden';
Zoiets, maar dan langer:
Nou is het echter zo dat wanneer ik de kant van de dikkere pijp lichtjes aandraai, deze al goed strak zit. De dunnere pijp wordt echter met geen mogelijkheid vastgeklemd, hoe ver ik de klem ook doordraai; er blijft altijd speling in zitten.
Nou moet de boel natuurlijk wel dicht gaan zitten, maar ik ben even de ideeën kwijt over wat ik vervolgens kan doen.. Ik kwam op internet wel afbeeldingen tegen zoals deze:
Echter kan ik die nergens in het minimale verschil vinden dat ik nodig heb.
Een ander alternatief zou zijn om een ander manifold te gebruiken welke wel de 45mm buitenmaat heeft, maar dan ben ik waarschijnlijk weer vele euro's kwijt..
Suggesties welkom, enige spoed ivm aankomende APK