uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

default

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

n.a.v. het topic 'cylinders boren of niet' heb ik de volgende vraag:

kan iemand eens (vrij) gedetailleerd uitleggen op welke wijze versleten/hard geworden klepgeleider-rubbers zorgen voor een hoger olieverbruik - en bij welke in?- uit?-laat kleppen ??

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

simpel:
de rubbers zorgen voor de afdichting van de klep bovenin de cilinderkop waar veel olie komt voor de smering.
als de rubber harder worden en slijten, dus ruimer worden kan er olie via de klepsteel in je verbrandingskamer komen.
een beetje is prima smeerd je klepsteel mooi.
maar als het teveel word gaat je motor pluimen(verbranden van de olie) en als je olie wegkan gaat je mini dus olieverbruiken.

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

Speling van je klepstoters in de geleiders zorgen er ook voor dat de kleprubbers uitlubberen,

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

vergeet niet dat er aan inlaatzijde een vacuum aanwezig is (behalve bij vol gas) dat de olie langs de klepsteel kan zuigen.

default

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

ik zal wel iets over het hoofd zien, maar als een cylinder zuigt (tijdens de inlaatslag) is de inlaatklep van die cylinder toch open (van een klein beetje tot helemaal), en dan valt het 'aanzuigen' door de kier tussen klepsteel en klepgeleider bij die cylinder tot in het niet in verhouding tot de doorstroom door de klep-opening??

RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers

een benzine motor heeft een eigenlijk een smoorklep niet een gasklep.. die werkt dus als rem (to throttle.. afknijpen). eigenlijk wil je motor volgas lopen maar je keelt hem.. dit zorgt voor het inlaat vacuum op het gehele deel achter de carborateur.

Een diesel heeft dit niet (ook geen gasklep de brandstof pomp regeert hier de boel) daarbij zorgt een losse pomp voor b.v. vacuum voor rembekrachtigers.

hard van het gas af gaan en op de motor remmen zorgt voor veel vacuum en dus veel olie in de inlaat die dan bij weer op het gas gaan weer wordt verbrand.