RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers
Ingediend door paneermeel op zo, 06-05-2007 16:59
simpel:
de rubbers zorgen voor de afdichting van de klep bovenin de cilinderkop waar veel olie komt voor de smering.
als de rubber harder worden en slijten, dus ruimer worden kan er olie via de klepsteel in je verbrandingskamer komen.
een beetje is prima smeerd je klepsteel mooi.
maar als het teveel word gaat je motor pluimen(verbranden van de olie) en als je olie wegkan gaat je mini dus olieverbruiken.
- Login of registreer om te reageren
RE: uitleg over olieverbruik door klepsteelrubbers
Ingediend door metrodriver op zo, 06-05-2007 14:49
n.a.v. het topic 'cylinders boren of niet' heb ik de volgende vraag:
kan iemand eens (vrij) gedetailleerd uitleggen op welke wijze versleten/hard geworden klepgeleider-rubbers zorgen voor een hoger olieverbruik - en bij welke in?- uit?-laat kleppen ??