Uitleg verdeelblokje bij startmotor

default

RE: Uitleg verdeelblokje bij startmotor

We zijn in onze mini het probleem aan het zoeken waarom we soms wel en soms geen stroom hebben.
Door tips van jullie werd mij gezegd goed te kijken bij de massapunten.
Ik heb 3 vragen voor ik zo verder ga met sleutelen.

Bij mij zit de solenoid los van de startmotor.
Ik heb alle contact punten schoongemaakt en opnieuw bevestigd.

Hij ziet er zo uit:



De linker kabel loopt naar de startmotor
Wat ik me afvraag.. (Daarom heb ik de foto geschoten) zit de kabel wel aan de goede kant? omdat het oogje op een ringetje zit, en het ringetje vervolgens op het plastic van de solenoid. Dit maakt toch geen massa dan lijkt me?..

En vraag 2,
de vorige eigenaar heeft bij de accu de min kabel een speaker stroom draad voor gebruikt. Maakt dit niet uit?





En tot slot vraag 3,
De plus kabel ziet er bij de accu groenig uit met aanslag.
IS dit een reden om de gehele plus kabel opnieuw te trekken van achter naar voor?
of maakt het niet uit

Dank alvast!

RE: Uitleg verdeelblokje bij startmotor

vraag 1: de solenoid zorgt er eigenlijk alleen voor dat de dikke kabels bij het starten worden doorverbonden, de kabels maken contact via die bouten, niet met de behuizing (en al helemaal niet met de massa 8) )

vraag 2: maakt niet uit als de kabel maar dik genoeg is en goed contact maakt.

vraag 3: groen is oxidatie van koper, hoeft niet te betekenen dat het niet meer functioneert (schoon is wel beter)

kijk ook naar de isolatie van de pluskabel bij de doorvoer van de kofferbakbodem (en over de hele lengte onder de auto, aan de voorkant loopt de kabel wel eens erg/te dicht langs de uitlaat)

succes,
Theo van den Bogaard