heb t zelfde probleem. in ieder geval.. soms wel soms niet vreemd dus
of mijn vacuum slangetjes goed zijn weet ik niet
maargoed, ben dus wel geinteresseerd in t antwoord
- Login of registreer om te reageren
heb t zelfde probleem. in ieder geval.. soms wel soms niet vreemd dus
of mijn vacuum slangetjes goed zijn weet ik niet
maargoed, ben dus wel geinteresseerd in t antwoord
Zoiets heb ik ook gehad in me vorige mini. Heb deze toen der tijd ingeruild op me huidige mini. Achteraf hoorde ik dat er een fout in de computer zat, en deze zelfs vervangen is.
Tim
ik had een tijd geleden een hele spi kabelboom en toe behoren gekocht ( als reserve ) en die heb ik er in gezet dus kabelboom plus ECU en de sensoren, en het blijft hetzelfde....
Dus ik ben het spoor een beetje kwijt
Als ik me niet vergis loopt er bij een SPi een vacuum-slangetje naar de ECU. Die heb je ook gecontroleerd? Want ik heb wel vaker gehoord dat dat slangetje dit soort problemen kan veroorzaken.
Wat vaak voorkomt bij een SPI is dat het achterste vacuum slangetje tussen de zogezegde carb en het luchtfilter klem zit en wordt afgesloten... vacuum slangetje +/- 10 cm verlengen en het is opgelost... zo wast bij mij dan eej.
ja ik heb het vacuumslanggetje van mijn ECU naar zwart potje en van potje naar card geval en het vacuumslangetje van carb naar luchtfilter heb ik niet meer omdat, ik er een K&N filter op heb zitten.
kan het zijn dat de pakking tussen throttlebody en inlaarspruitstuk lek is? dan trek je toch ook valse lucht lijkt mij? weet iemand dat?
groet
Vervang die slangetjes eens allemaal(zijn er dacht ik vier: van ecu naar klein zwartblokje naast injectie, van dat blokje naar injectie, en van injectie naar luchtfilter) eens door simpele benzine slangetjes van dezelde doorsnede.
Accu loskoppelen voor paar urtjes en hiermee was bij mij het probleem opgelost.
succes
Het gaat nu al op zo'n 10 verschillende topic's over "die twee slangetjes" nu wil ik hier wel eens duidelijkheid over.
voor zover ik begrepen heb gaat het over dit "zwart blokje" met die twee slangetjes -->
ik neem dus aan dat het steeds over de slangetjes "2" gaat!!
zijn dit speciale slangetjes? of zijn dit standaard vacuumslangetjes? zoja welke maat (binnendiameter)?heeft iemand ook een indicatie wat je er voor gaat betalen?
nou ik hoop met antwoorden op deze vragen en mbv deze foto alle onduidelijkheden over "die twee slangetjes weg te helpen"
bedankt voor de antwoorden.
@ Yordy
Ja die 2 slangetjes is waar ze het allemaal over hebben.
Je kan opzich wel gewoon brandstof slangetjes nemen, die zo ook niet duur. Binnendiameter weet ik niet uit me hoofd maar kan je wel meten als je er even af haalt, kan ook gelijk zien of het slangetje niet uit gedroogd is ofzo
groet
pcies. Dat is nu het geheimzinnige kastje
Gewoon de bende voor de deur van de autoshop eruithalen en naar binnen lopen. Werkt het beste.
Kosten zijn paar euri's.
Ik heb het gevonden!!
Ik heb de 2 pakkingen tussen inlaat en kunstof tussenplaat en tussen het kunstof tussenplaat en throttlebody vervangen en nu valt hij niet meer uit
groet
thanx for the response
Ik heb ook last van dit probleem en wil er eerdaags eens mee aan de gang. Lees dat het bij de een de slangetjes zijn en bij een ander een valse lucht probleem, zijn er nog meer opties?
Allebij ? :-). Ik deed ook altijd vloeibarepakking rond de ringen van het spruitstuk (inlaat) belangrijk dat deze geen valse lucht zuigt.
RE: uitvallen spi na lange rit op de snelweg
Ingediend door Jroen op zo, 11-06-2006 21:13
Ik heb een spi motor uit 92 in mijn mini.
Als mijn motor een beetje warm word dan begint hij met niet mooi oppakken als je gas geeft...
En na lange rit op de snelweg, kom je bij het stop ligt en ik rem dan en druk me koppeling in net voor het stoplicht en dan valt mijn toerenteller naar bijna niks of hij valt uit.
Iemand een idee?
Mijn vacuumslangetjes zijn goed.
groet jroen