Hopelijk heb je niet te veel schade.
Stond hij niet te strak.
Hij moet ongeveer 1 cm kunnen inveren
( of een kwartslag kunnen draaien)
Dan heb je genoeg speling
- Login of registreer om te reageren
Hopelijk heb je niet te veel schade.
Stond hij niet te strak.
Hij moet ongeveer 1 cm kunnen inveren
( of een kwartslag kunnen draaien)
Dan heb je genoeg speling
zit er niet iets van een braam in een van de pullies?? als je een kerf hebt gaat het allemaal niet lang mee.
te strak stond het niet, de "kwart-slag"-methode heb ik toegepast.
En een braam heb ik niet geconstateerd, tenminste niet aan de pouli van de ventilator en de dynamo...
ik snap de echt geen ... ... van
Dat is inderdaad raar. Een fabrikage fout van de snaar lijkt me ook niet. Zeker niet als je al 3 keer dit probleem hebt gehad. Ik zelf loop ook te klooien met mijn v snaar. Vorige week vervangen en hij piept nu al weer. Kan het zijn dat deze in het begin wat opreckt en dat je deze na een aantal kilometer weer moet afstellen??? Daarnaast hoorde ik dat het aan te raden is om de poelies licht op te schuren om de wrijving tussen poelie en snaar te vergroten. klopt dit, of gaat de v snaar hier alleen maar sneller van slijten???
Nog even een vraagje: moet de snaar op een bepaalde manier (lees: looprichting) geplaatst worden. Ik heb hier namelijk niet op gelet. Staat er een pijl op of zoiets, of maakt het niet uit?
Oh dat zou ik niet weten. Maar in mijn geval lijkt me dit niet het geval. Want dat hij daardoor helemaal knapt en tandjes afbreken... ???
ze raden altijd aan om de v-snaar dr goed om heen te doen dus zo dr om heen dat hij de kant ogaat waar het pijltje heen wijst.
k heb het altijd zo gedaan en ik weet dus niet wat er gebeurt als je mn omdraaid...
update!
t klopt!! je MOET m in de richting van de pijl laten draaien die op de snaar staat!!
het materiaal waar de v-snaar van is gemaak heeft maar op een manier grip!
als je m omdraaid (verkeerd er op zet dus) dan slijt hij sneller en slipt hij sneller!!
zou het probleem kunnen zijn dus....
Als ik je mag adviseren even alles eraf en controleren ! Ik denk toch als dit drie keer achterelkaar gebeurd er iets met de poulis aan de hand is. Dus ook radiator los enzo...
Welke kant draaien de poelies?? Mijn accu is nu leeg (omdat deze niet meer wordt geladen door de v snaar). Ik kan dus niek kijken welke kant de v snaar op loopt.
ken23 schreef:
Ik zelf loop ook te klooien met mijn v snaar. Vorige week vervangen en hij piept nu al weer.
dit probleem heb ik ook gehad,ik snapte er ook geen klote van en ik werd echt gek van,
want iedereen kijkt je raar aan.
maar heb het gevonden, misschien dat dit bij jou ook het geval is:
de onderste steun (waarmee je hem spant) daar zit 1 groot sleufgat.
controleer of het achterste boutje wel vast zit
want die zat bij mij ook los.
greetzz rich
ken23 schreef:
Welke kant draaien de poelies?? Mijn accu is nu leeg (omdat deze niet meer wordt geladen door de v snaar). Ik kan dus niek kijken welke kant de v snaar op loopt.
de poelies draaien volgens mij gewoon rechtsom, net zo als de meeste motoren.
je ken het ook aan je ventilator zien, door te kijken hoe je bladen staan
greetzz rich
mini cooper rich, je had bijna gelijk. Je hebt die bout in de sleuf en je hebt een kleine bout waarmee die geleider vast zit aan de dynamo. Die laatste was losgetrild. Nu maar hopen dat het een tijdje pieploos blijft.
Ik heb trouwens geen pijl kunnen vinden op de snaar. Ziet er ook niet naar uit dat er verschil in zit, qua draairichting.
ken23 schreef:
Ik heb trouwens geen pijl kunnen vinden op de snaar. Ziet er ook niet naar uit dat er verschil in zit, qua draairichting.
als het goed is moet er een op staan hor
je ziet ook niet aan de snaar hoe hij hoort te draaien, maar geloof mij tis echt zo k heb het nog na gevraagd aan 2 auto monteurs en een ex auto monteur en niet te vergeten mn pa
als het goed is moet er een op staan hor
Niet alle merken hebben een draairichting erop staan.
cheers,
Wouter
Dus hebben die ook geen specifieke draairichting??
Ik heb hem opnieuw gespannen, en nou maar weer afwachten..
Ik kan namelijk niks zien, geen braam aan de pouli's en ze staan goed in lijn...
Zou het wel kunnen komen doordat de as van de ventilator niet goed uitgelijnt is?? op het oog lijkt het namelijk zo??
nou, de bladen van de ventilator komen aan de bovenkant een paar milimeter verder uit het huis dan aan de onderkant...
maar dan zou het huis ook iets scheef kunnen staan... want met draaiende motor is de pouli wel in evenwicht...
als hij draaid en dat ziet er goed uit kan het geen kwaat toch.. dus zal dat wel goed zijn.
en die reactie van mij "ow lekker is dat" was bedoelt voor dat er niet op iedere snaar een pijl staat.... was niet voor jou berichtje hor!
RE: v-snaar problemen!
Ingediend door Peter op wo, 17-11-2004 08:51
WHAAAH, ik word gek!!
In korte tijd is mij 3x de v-snaar gesprongen.
De eerste keer was vlak na aankoop van de Mini en dacht ik dat deze gewoon rot was. De tweede keer was enkele weken later en hebben we de dynamo opnieuw uitgelijn zodat de 3 pouli's in lijn stonden.
En gisteravond was dus de 3e keer.
Wat kan hier nou de oorzaak van zijn?
Volgens de wegenwacht stonden de pouli's goed in lijn, ziet de v-snaar er niet verbrand uit en ook de dynamo liep niet stroef.
Maar omdat er enkele tandjes uitgebroken waren dacht hij dat er iets tussengekomen was. Maar 3x, lijkt me sterk...