vaccuumleiding zonder aansluiting

default

RE: vaccuumleiding zonder aansluiting

Ik heb vorige week mijn eerste mini gekocht.
Een britisch open van '94
Tot nu toe was ik enkel actief in supermoto, maar wegens een ongeval is de moto verleden tijd, en stap ik over naar het restaureren van een mini \\:)/

het flexibel stuk van de uitlaat was afgebroken. Dit heb ik vervangen, maar bij het terugplaatsen van de inlaatcollector kom ik tot de conclusie dat ik een darmpje niet heb aangesloten.



De ene kant zit vast onderaan de behuizing van de luchtfilter, vlak naast het gele darmpje.
Waar moet dit naartoe, en waarvoor dient het?

RE: vaccuumleiding zonder aansluiting

Als ik het goed heb moet die naar achter je injectiehuis lopen. Daar waar hij op het spruitstuk zit. Er zit daar nog een slangetje die naar je ecu loopt. In je luchtfilterhuis zit een tempswitch die de klep opentrekt als de inlaatlucht te koud is/wordt

Vaak zitten ze met een elleboogje vast, vervang die meteen want vaak zijn ze gescheurd ds lek.

Suuk6 !

RE: vaccuumleiding zonder aansluiting

als je even geen nieuwe "elleboogjes" in de buurt hebt dan volstaat een simpel dun stukje rubber slang ook als koppelstukje. en die gaan vaak langer mee als die stomme elleboogjes.

default

RE: vaccuumleiding zonder aansluiting

Ik heb gewoon een rol van 3m vaccuumleiding besteld , Als de mini binnenkort uit elkaar ligt zullen er nog wel rotte stukjes darm zijn die vervangen mogen worden :D
bedankt voor de info,
Gisteren voor de allereerste keer een testrit met de mini gedaan. schakelen tussen 1 & 2 gaat vlot, 3 & 4 is wat zoekwerk, en achteruit is een groot misterie waar het zich bevind :P maar motorisch lijkt me voor de rest alles ok d:)b
Dus het zal vooral veel carroserie worden, en blokje voorlopig zo laten.
Zoals typisch vooral de front redelijk wat roestvorming.
En het open dak (britisch open) ging maar heeeeeel traag open en toe, alsook de ruitenwissers die enorm traag gingen..
Een echt projectje zeg maar :)