Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Hallo!

Sinds een paar dagen rijdt m'n mini niet helemaal lekker meer. Ik heb het probleem deels al gevonden denk ik, toch heb ik nog wat vragen.

Op een of andere manier komt er in de vacuum leiding van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk vloeistof voor. Dit lijkt mij remvloeistof, maar dit weet ik niet zeker. Waarschijnlijk zuigt de motor dus in kleine mate remvloeistof aan, waardoor die wat moeilijk loopt. En wat moeilijk lopen bedoel ik mee, lastig op toeren komen en lastig stationair blijven draaien.

Ik heb de leiding er af gehaald en het inlaat spruitstuk afgedopt, zodat er geen valse lucht wordt aangezogen. Toen liep de mini eigenlijk weer gewoon goed. Reageerde wel wat verslikkend op een dot gas, maar de motor was nog koud. En dat heeft de mini eigenlijk altijd in het begin als ie koud is, dr zit een 286 SW10 in en dat verslikt nogal bij een koude motor. Is tenminste mijn eigen ervaring.

Nu is mijn vraag.. hoe kan er vloeistof in die vacuum leiding van de rembekrachter voorkomen? Is er dan iets mis met het membraan binnen in de bekrachter ofzo, waardoor die wellicht remvloeistof doorlaat?

Alvast dank!

Het gaat om een 91' cooper, Metro kop, hiff 44, Stage 1 inlaat/uitlaat, andere nokkenas, k&n filter etc..

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Heb zelf 2 maal ervaren, in een ver verleden, dat ik geen remdruk meer had na heftige rempartijen op het circuit. Bleek de inhoud remvloeistof via bekrachtiger naar inlaat spruitstuk verdwenen te zijn. Na bijvullen dan weer lange tijd geen last (bij normaal weggebruik), maar je kunt er wel vanuit gaan dat de sealtjes aan vernieuwing toe zijn!

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

De mini remt nog prima. Er lekt ook geen remvloeistof weg in merkbare mate.. Het is een klein beetje. Toch loopt ie dr op een of andere manier wel erg beroerd op. Kan zo'n heeeel klein beetje remvloeistof al zo'n impact hebben?

Bleek de inhoud remvloeistof via bekrachtiger naar inlaat spruitstuk verdwenen te zijn.



Merkte je dat dan niet al aan de motor?

Wat bedoel je precies met de sealtjes? Ik heb nog niet zo veel aan het remsysteem geklust.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

In de rembekrachtiger zit een membraan.
Als deze in aanraking komt met remolie doordat de cupjes in de HoofdRemCilinder kapot zijn zal deze zacht worden en remvloeistof doorlaten.
De motor zal die olie dan aan kunnen zuigen.

HRC controleren en cupjes vervangen en met een beetje pech dus ook de remberachtiger...
Of ombouwen naar onbekrachtigd.. rembekrachtiger is voor mietjes :9 :D

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Bedankt voor je reactie. Ik snap het nu ongeveer hoe het in mekaar zit. Ga er dit weekend mee aan de slag.

M'n vorige mini had geen rembekrachtiging, dus ik ben wel wat gewend ;)

Die cupjes voor de HRC zijn trouwens best prijzig zie ik zo..

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Zodra de remvloeistof het membraan heeft bereikt, is er al lekkage (tip: neem een bekrachtiger los, hoor je geklots, weet je dat die lek is).
Doorgaans zijn afdichtingsringetjes versleten door corrosie binnenin (vocht in de remvloeistof, jaarlijks verversen is belangrijk). Open maken van bekrachtiger is enige manier om te weten te komen of je ook gelijk aan nieuwe toe bent.

Het lijkt me stug dat je motor hier slechter door gaat draaien, lijkt me ander probleem (valse lucht zou kunnen).

Met competitie blokken ben ik erg gelukkig met m'n bekrachtiger ;) , losgekoppelt voelt rempedaal aan als constructiestaal, en druk ik m'n kuipstoel bijna tot in kofferbak om te stoppen.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Smike schreef:
(vocht in de remvloeistof, jaarlijks verversen is belangrijk).


Elke 2 jaar meen ik me uit mn garage tijd te herinneren maar goed bij een Mini is alles anders
Het lijkt me stug dat je motor hier slechter door gaat draaien, lijkt me ander probleem (valse lucht zou kunnen).



Remvloeistof laat een motor raar lopen hoor, je krijgt een extra brandbare stof in je inlaat traject terwijl een motor daar niet op ingesteld is.
Zeker omdat topic starter dit getest heeft door de slang af te stoppen en wel goed ging lopen is dit absoluut niet uit te sluiten.

Met competitie blokken ben ik erg gelukkig met m'n bekrachtiger ;) , losgekoppelt voelt rempedaal aan als constructiestaal, en druk ik m'n kuipstoel bijna tot in kofferbak om te stoppen.



Ach ja, ik heb met mn black stuff en rechterbeen, onbekrachtigd mn voorbanden nog steeds aan het slippen krijg hoef ik geen rembekrachtiger hoor :P

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

mini_man schreef:
Hallo!
Ik heb de leiding er af gehaald en het inlaat spruitstuk afgedopt, zodat er geen valse lucht wordt aangezogen...



Heb je al wat gevonden? Al eens van de andere kant af gewerkt, zoals alles vastzetten aan bekrachtiger, de slang eens loskoppelen aan zijde bekrachtiger en afpluggen bijv., om mogelijkheid van valse lucht uit te sluiten. Wanneer je niet eens merkt dat vloeistof peil minder wordt, ik bedoel, m'n dubbele SU's hebben ook olie in de dempers, en dat zuig je ook op zonder dat motor nu opeens slechter draait....

Rene, ben niet zo bij met die "moderne stuff" :( , black stuff, zijn dat niet die Kevlar Road use blokjes? Zo te horen een tevreden klant.
Rij zelf met Mintex 1144D op eenvoudige 7,5" schijfjes, ook tijdens heftig gebruik (Zandvoort en Schotse Hooglanden) geen fading.

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Ik was voor de zekerheid even met een afgedopt inlaat spruitstuk, zonder rembekrachter dus, langs m'n gebruikelijke garage gereden. Hij moest zowiezo doorgesmeert worden en dergelijke. Ik vroeg de garage of ze even naar m'n CO waardes etc konden checken. Dit was dus niet optimaal.. Ik de mini achter gelaten voor doorsmeren en de remmen wilde ik even na laten kijken (Af en toe remt de mini niet in een geheel rechte lijn).

Op dit moment ben ik de gehele week niet overdags thuis maar de mini moest toch worden op gehaald. Nu heeft mijn vader aangeboden om de mini op te halen, en heeft dat ook gedaan. Nu komt het.. Mijn vader is een duitse auto gewend.. en tijdens het starten bleef bij hem het contact slot hangen (hij gaat soms wat stroef) op de 'start motor' stand.. Dit had mijn vader niet door natuurlijk, hij wist dat niet. Het is overigens niet te horen aangezien het aantal decibel dat de mini produceert. Maar de startmotor is dus nu helemaal naar de filisteinen.. inclusief tandwiel.

Inmiddels al een nieuwe startmotor gemonteerd, alleen heb ik nog niet kunnen starten. De bevestigings bout van het relais waaraan je de kabels monteert was net te kort om een fatsoenlijke moer op vast te draaien. Toch geprobeerd natuurlijk.. en ik kreeg net grip. Ik draaien draaien.. tjak.. schroefdraad kapot. Dus ik moet nu een nieuw relais regelen met wel een fatsoenlijke afstand op de bevestigings bout.. :x

Hoe dan ook, ik heb zelf dus nog niet gereden met de mini na de andere afstelling. Volgens m'n vader reed de mini prima, stationair ook. En volgens de garage zat het m inderdaad in de afstelling. De vloeistof die in de leiding voorkwam was geen remvloeistof, meer iets olie achtigs.

Een probleem in de bekrachtiger was het denk ik niet.. Misschien van winter afstelling naar zomer of iets dergelijks.

Eerst maar is het relais probleem oplossen ;) Mocht het dan nog steeds voorkomen dat ie moeilijk rijdt, laat ik dat hier natuurlijk weten.

Toch heel erg bedankt voor de tips, weer nieuwe dingen geleerd :)

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Je pa mag dus nooit meer in je Mini rijden... ;) :P

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Succes joh, en zo te lezen heb je er weer enkele interessante problemen bij, Mini rijden houdt je bezig d:)b

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

ff een vraag van deze kant, ik heb nu ook een mini met rembekrachtiger. Heb nog nooit eerder zo`n ding gehad.

De vacuumslang waar over gesproken wordt, hoe zit dat normaal aangesloten? Heeft iemand daar een forto van, of kan me vertellen hoe dat zit?

Moet m namelijk nog aansluiten...

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?



1. De bekrachtiger zelf
2. De 'Anti run on valve' , tegen na dieselen
3. De aansluiting op het inlaatspruitstuk

De slang staat niet compleet op de foto. Ik heb er zelf even een rood streepje bij getekend aan de linkerkant.

Bij de aansluiting van de slang op de bekrachtiger zit een 'eenrichtings klep'. Zodat er alleen maar lucht uit de bekrachtiger kan worden gezogen, en niet er in terug.

:)

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Heb ik een off-topic vraagje: Die "Anti-run-on-valve", heeft die ook echt nut? Ik heb ze namelijk nog nooit eerder gezien.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Zit vaak op een Metro, ik haal m er meestal af, ze zeggen dat het werkt, op mn Mini nooit gemonteerd, ook nooit last gehad van nadieselen..

default

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Mini inmiddels voorzien van een nieuwe startmotor + relais. Motor loopt perfect, klinkt heerlijk stationair.

Nu zijn er wel wat rem problemen.. Mijn rechter achter rem blokkeert zodra ik rem, en de mini trekt dan ook naar rechts. Ook wordt de trommel rechts achter warmer dan links achter. Voor weet ik niet of er iets mis is. Hij trilt wel wat bij het remmen.. dus ik denk ook aan kromme schijven.

Lastig lastig altijd :) .. it's a mini!

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

mini_man schreef:


1. De bekrachtiger zelf
2. De 'Anti run on valve' , tegen na dieselen
3. De aansluiting op het inlaatspruitstuk

De slang staat niet compleet op de foto. Ik heb er zelf even een rood streepje bij getekend aan de linkerkant.

Bij de aansluiting van de slang op de bekrachtiger zit een 'eenrichtings klep'. Zodat er alleen maar lucht uit de bekrachtiger kan worden gezogen, en niet er in terug.

:)



Goed plaatje ook, dat heeft geholpen!
Ik zie dat de aansluiting voor mijn rembekrachtiger op mn inlaatspruitstuk is afgedopt. Hoe zit die slang precies gekoppeld aan het spruitstuk? Is dat een holle bout ofzo?

Dat zal dan wel weer een speciale bout zijn die ik er niet bij heb :x
Iemand nog wat liggen?

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Dat noemen ze een banjobout, die zijn idd hol.
Volgens mij moet ik er nog 1 hebben liggen.
Zal morgen eens kijken voor je.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Rene, dat zou top zijn!

Ben er inmiddels ook achter dat je zonder deze slang aan te sluiten ook wel kunt remmen, alleen niet bekrachtigd.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Heb m gevonden, zitten ook nog 2 koper ringen bij maar misschien beter om die nieuw ertussen te zetten.

Geef maar een PM voor naam en adres dan gooi ik hem op de post.
Doe er toch niks mee dus mag je zo hebben.

RE: Vacuum leiding rembekrachtiger, komt vloeistof uit?

Ga de aansluiting zometeen op de bus gooien.
Kan je hem voor de APK van de 24e mooi monteren.