Dat pijpje zit helemaal vooraan (als je voor de auto staat) op de carburateur. Links naast je stationair-schroef en bij de bout van je luchtfilterhuis.
- Login of registreer om te reageren
Dat pijpje zit helemaal vooraan (als je voor de auto staat) op de carburateur. Links naast je stationair-schroef en bij de bout van je luchtfilterhuis.
de onderdruk die in je spruitstuk zit wordt via het vacuumpijpje overgebracht naar de ontstekingspen.
bij een hoog toerental is er logischerwijs meer vacuum.
de tijd die een vonkje nodig heeft om vanaf de ontstekingspen naar de bougie te gaan is een vaste tijd. als je nu meer toeren per minuut maakt en die tijd die het vonkje nodig heeft blijft hetzelfde, dan zal het vonkje eerder moeten vertrekken om op tijd aan te komen...
Is een beetje afhankelijk van de HS4 die je hebt. Wij hebben er waar hij voor de gasklep zit en waar hij achter de gasklep zit. De functie blijft hetzelfde.
Of hij exact hetzelfde doet weet ik zonet nog niet. zou hij niet doordat hij voor de gasklep zit meer vacuum zuigen dan erboven of erachter?
als de gas klep dicht is, is er voor de klep idd een hoger vacuum dan achter de klep
daar zit zeker verschil in!
al zul je tijdens het rijden geen verschil merken of het slangetje voor of achter de klep gemonteerd zit,
deze staat dan over het algemeen open;)
RE: Vacuum Pijpje HS4
Ingediend door Raymond op ma, 28-02-2011 20:39
Hallo,
Ik heb een vraag wat is de plek waar het vacuumpijpje zou moeten zitten op de carburateur? Zou het voor of achter de gasklep moeten zitten.
Ik hoor graag jullie reacties.
Vraag me dit namelijk ivm de werking.
Raymond