Vacuum vervroeging

RE: Vacuum vervroeging

Op mijn Mini 1000 HS4 Stage 1, heb ik problemen zodra ik de vacuum vervroeging aansluit. M'n motor slaat direct af. Als ik het zonder de vacuum vervroeging doe, loopt hij wel aardig maar houdt in z'n 4 ontzettend in.

Wie kan mij hier mee helpen?

RE: Vacuum vervroeging

hoi hoi

als ik jouw was zal ik ff naar de timing kijken van de ontsteking.
als die al vroeg staat en nog meer vervroegd door de vacuum dan... :x

RE: Vacuum vervroeging

Weet je toevallig ook WAT zo'n vervroeging doet. Doet hij z'n werk in hoge toeren of juist stationair?

En dan gelijk de volgende vraag, met het slangetje los, hoeveel vroeger moet ik hem dan zetten in een Stage 1 setup? Standaard is 8 graden geloof ik, maar heb ook gelezen over 20 graden of nog meer.....en bij welk toerental kan ik dit het beste doen?

Nogmaals dank.

RE: Vacuum vervroeging

Je moet hem afstellen bij 1500 toeren met de vacuum slang los en dan op 8 graden zetten.

default

RE: Vacuum vervroeging

mini7 schreef:
Je moet hem afstellen bij 1500 toeren met de vacuum slang los en dan op 8 graden zetten.

En de vacuum slang afgedopt.

default

RE: Vacuum vervroeging

Toevallig ook een klepje er tussen.
Misschien dat daar het probleem zit.
Wat die 8 graden betreft: het hoeft niet altijd zo te zijn.
Mijn 1000 blok met zelfde config staat op 12 graden.

grtzz Martin

RE: Vacuum vervroeging

Nee ik heb er geen klepje tussen.
Helaas kon ik gisteren geen stroboscooplamp lenen, zondag nog maar eens proberen.

Ik probeer er echter nu alvast achter te komen wat dat vacuum slangetje nu verandert. Zodat ik het allemaal een beetje snap als ik het opnieuw ga afstellen.
Zodra je aan je ontsteking een vacuum aanbiedt (wat ik stationair zeker heb want als ik hem los trek zuigt de aansluiting aan de carburateur kant behoorlijk.) wordt dan de ontsteking vervroegd of vertraagd? Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer je hem op 1500 toeren zonder vacuum op 8 graden zet, en vervolgens terug naar 1000 toeren MET vacuum, de vonk VEEL te vroeg komt. Of is het juist dat het vacuum ervoor zorgt dat hij stationair later vonkt, en bij hogere toeren (wanneer het vacuum weg valt?) de vertraging wegvalt en hij weer op 8 graden staat?

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis. Hopelijk ben ik zondag weer "on the road" :D

default

RE: Vacuum vervroeging

TomMini schreef:


Ik probeer er echter nu alvast achter te komen wat dat vacuum slangetje nu verandert.
Zodra je aan je ontsteking een vacuum aanbiedt zuigt de aansluiting aan de carburateur kant behoorlijk.) wordt dan de ontsteking vervroegd of vertraagd?


vacuum aansluiting zit achter de gasklep, met gesloten klep heerst er dus het grootste vacuum, met voluit accelleren valt het vacuum dus tijdelijk weg ,en wordt het tijdstip verlaat.