Een lek in de vacuumslang heeft tot gevolg dat de ontsteking niet de juiste vervroeging meer heeft. M.a.w., het ontstekingstijdstip is niet meer juist afgesteld op momenten dat je gas geeft. Op dat moment trek je een vacuum, waardoor meer brandstof in de cylinders komt. Hierdoor verzuipt de motor. Door het ontstekingstijdstip te vervroegen, wordt een snellere ontbranding veroorzaakt, waardoor de auto accellereert.
Bovenstaande van een technische site.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: vacuumslangetje.
Ingediend door Bruutmans op zo, 16-07-2006 08:31
Mensen kan het zo zijn,maar ik snap de precieze werking van de slang niet (is me pas 100x uitgelegd ),dat je meer power hebt als de vacuumslang los is?
Ze trekt naar mijn idee beter door aan het eind van de versnelling.
Dus zonder in de 2e vesnelling tot 80km/u en nu met moeite 70/75km/u
Of wat is er dan precies of wat kan ik dan veranderen dat ie MET slang ook zo loopt?
Want zonder loopt ie toch erg onregelmatig stationair als ze koud is,start iets moeilijker,verder geen bijzonderheden.
Ow ja de choke trekken heeft tot gevolg dat ze onregelmatig gaat lopen,als ze warm is,trek dan werkelijk een klein stukkie choke open.