vacuumslangetje.

RE: vacuumslangetje.

Mensen kan het zo zijn,maar ik snap de precieze werking van de slang niet (is me pas 100x uitgelegd :? ),dat je meer power hebt als de vacuumslang los is?
Ze trekt naar mijn idee beter door aan het eind van de versnelling.
Dus zonder in de 2e vesnelling tot 80km/u en nu met moeite 70/75km/u
Of wat is er dan precies of wat kan ik dan veranderen dat ie MET slang ook zo loopt?
Want zonder loopt ie toch erg onregelmatig stationair als ze koud is,start iets moeilijker,verder geen bijzonderheden.
Ow ja de choke trekken heeft tot gevolg dat ze onregelmatig gaat lopen,als ze warm is,trek dan werkelijk een klein stukkie choke open.

RE: vacuumslangetje.

Een lek in de vacuumslang heeft tot gevolg dat de ontsteking niet de juiste vervroeging meer heeft. M.a.w., het ontstekingstijdstip is niet meer juist afgesteld op momenten dat je gas geeft. Op dat moment trek je een vacuum, waardoor meer brandstof in de cylinders komt. Hierdoor verzuipt de motor. Door het ontstekingstijdstip te vervroegen, wordt een snellere ontbranding veroorzaakt, waardoor de auto accellereert.

Bovenstaande van een technische site.

Dennis

RE: vacuumslangetje.

Dennis schreef:
Hierdoor verzuipt de motor. Dennis



Ja idd zo`n idee had ik wel,maar hoe zit het dan met meer hebben aan het eind van de versnelling?
Is dat dan omdat ie meer benzine krijgt?

RE: vacuumslangetje.

ey,

Mijn loopt nu ook sinds een maand onregelmatig stationair.
Waar zit precies het vacuumslangetje iemand een foto ofzo.
Ik heb het haynes boek misschien heeft iemand een pagina nummer voor me.
Want misschien is dat bij mij ook wel het probleem.

RE: vacuumslangetje.

Je hebt een haynes boek, maar wil niet zelf daar doorheen bladeren om de juiste pagina te vinden of?

:P applause!

anyway: Zwart dun kabeltje/leidingkje wat tussen het inlaatspruitstuk en je carburateur zit. Loopt daarvandaan naar je ontsteking. Kan eigenlijk niet missen... Als je een origineel luchtfilter hebt moet die er even vanaf en dan zie je hem meteen. Controleer beide stekkertjes (op de ontsteking en bij de carburateur en je zult snel genoeg zien of er een lekje of scheurtje is.

Bij een injectiemini loopt ook zo'n kabeltje, maar die komt dan in een zwart boxje onder je computer. Erg mooi allemaal. Bij de mini van Kim (SPi motor) was dit een aangename ontdekking op de camping bij Mini in the park... :) hij liep zo te hikken met lage toeren...

RE: vacuumslangetje.

taekeb schreef:
Je hebt een haynes boek, maar wil niet zelf daar doorheen bladeren om de juiste pagina te vinden of?



bedankt voor je reactie.
Nou ik heb het haynes boek maar kon het niet vinden.
Weet ook nie waar ik op moest zoeken, vacuümslangetje :P
Maar goed zal eens kijken, denk dat ik dat slangetje gewoon heb, heb daar nooit aangezeten en het is pas sinds een maand ofzo, dus maybe andere oorzaak :S

RE: vacuumslangetje.

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/en ... uniout.gif

midden op het plaatje staat het motorblok van boven gezien, het is het dunne slangetje dat over het kleppendeksel loopt.

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: vacuumslangetje.

hmm thx,
Zal morgen eens kijken, ga er van uit dat ik die gewoon heb.
Heb daar nooit aangezeten, of hij moet er al niet hebben gezeten van het moment dat ik hem kocht, maar dat is al bijna een jaar geleden.
En pas sinds een maand dat die onrgelmatig loopt.
Maar ja we zullen zien.

RE: vacuumslangetje.

zoals ik al zei heb je vaak dat de stekkertjes scheurtjes vertonen. Het is dus aan te raden om het echt even los te halen, grondig te bekijken en dan weer terug te plaatsen als het goed is. Meteen ook je luchtfilter even schoonmaken, want dat kan ook wel een beetje helpen. En dan wat olie in de dashpot van je carburateur gooien (als dat nodig is)... Allemaal kleine en makkelijke ingrepen die best de oorzaak kunnen zijn van je probleempje.

Succes!

RE: vacuumslangetje.

wat kost eigenlijk een nieuw vacuumslangtje want de mijne is stuk is een metro 1275cc motor met elektronische ontsteking

ik hoor het wel

default

RE: vacuumslangetje.

dinny69 schreef:
wat kost eigenlijk een nieuw vacuumslangtje
ik hoor het wel



## E. 97,85 + btw

RE: vacuumslangetje.

98.75 euro voor een slangetje met 2 stukjes voor vast te hangen da kan toch ni? wel

RE: vacuumslangetje.

gewoon vacuumslangetje kost nog geen 2 euro per meter, die 2 stukjes nog eens ~1,50 euro elk ..

(zie nrs 10, 11 en 12 .. http://tinyurl.com/2ls4up )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: vacuumslangetje.

Hulp, gisteren een Cooper gekocht en lid geworden vd club natuurlijk. Er zit een competition big bore 1293 blokkie in en de ecu en nog wat andere zaken is aangepast. Vanwege erg onregelmatig lopen vermoedde ik ook een losse vacuumslang dus ik heb ik zojuist de luchtfilter eraf gehaald en het blijkt dat idd de vacuumslang vd luchtfilter loszit maar kan nergens ontdekken (ook niet met Haynes) waar ie aan vastgemaakt moet worden. Zie ook plaatjes.
Er loopt een slangetje vd Ecu naar de MAP sensor en van daaruit gaat er een slangetje naar het inlaatspruitstuk. De ontseking is elektronisch en heeft geen aansluiting voor vacuumslangetjes. Verder zie ik nergens buisjes of slangetjes lopen waar ie aan zou kunnen. HULP HULP HULP.



RE: vacuumslangetje.

Slangaansluiting gevonden!

RE: vacuumslangetje.

Ik heb voor mijne een slangetje gehaalt bij de automaterialen zaak dat iets dikker is.
Zodat ie wel strak over de nippeltjes zit op de ontsteking/spruitstuk. ben je in ieder geval van die uitdrogende rubbertjes af.