Hm, als ik dat schemaatje bekijk, wekt dat de indruk dat die "doorschakeling" in je thermostaathuis er voor zorgt dat je vacuumvervoeging pas wordt ingeschakeld bij een koelwatertemperatuur vanaf 71 graden.
Ik zie alleen het nut niet zo in van de "1 way valve", behalve dan misschien om het rest-vacuum wat mogelijk bestaat in je vacuumvervroeger na het afzetten van je motor, weg te laten lopen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Vacuumslangetje op thermostaathuis
Ingediend door Zooba op do, 19-03-2009 16:54
Hey iedereen,
heb al veel interessants gelezen op het forum maar niks ter betrekking met mijn probleem. Ik heb namelijk een vacuum slangetje dat van mijn vaccum schoteltje (verdeelkap) gaat naar een soort van T stukje aan mijn thermostaathuis.
http://www.flickr.com/photos/nicolasmertens/3346124055/
Daar zie je het een BEETJE op. Dit is een verdeelstukje dat eigenlijk volgens mij funcgeert als verbinding naar de carb. Maar ik heb mijn thermostaathuis moeten vervangen en bij dat nieuwe zit dit verdeelstuklje er niet meer op. Als ik aan het slangetje voel dat van de carb komt dan voel ik dat dit zuigt... Het zal wel een functie hebben. Ik ondervind er niks last van tijdens het rijden. Optrekken heb ik nog niet fameus gedaan...
ALs je op het volgende schema kijkt zie je dat er van de carb, alvorens naar distibutor te gaan, naar een verdeelstuk gegeaan wordt dat open gaat vanaf 71graden ofzo...
Schema:
http://tvr.m-fix.co.uk/Techquest%20Phot ... vacuum.gif
Mijn vraag, moet ik dit afdekken, laten zitten of rechtsreeks verbinden??
MVG, Nicolas
PS: Ik heb niets aan de volgende opmerkingen, moest je zo snugger zijn om ze te posten:
- Je had beter moeten zoeken op het forum dan had je dit gevonden: BETREFFENDE URL HIER
- Als je er geen last van ondervind waarom laat je het dan zo niet (ben Mini fan en wil alles tiptop in orde)