vacuumvervroeger op 1300?

RE: vacuumvervroeger op 1300?

Op mijn 1000 blok zat een vacuumvervroeger.
Heeft het nog zin om deze straks op mijn 1300 blok aan te sluiten?
Blok is een 1300 metro en na modificatie 84pk.

grtzz Martin

Martin,

vacuumvervroegel regelt toch de ontsteking als ie aan het idlen is? Als je al hetere nokkenassen hebt, dan lijkt het me een goed plan om de idle zoveel mogelijk hulp te geven. Ik denk dat het iig geen kwaad kan... Op hogere toeren zal ie heen effect hebben, alleen waar ie daadwerkelijk nodig is, zou die ook voor verbetering kunnen zorgen.

Ik ga het wel op mijn blok zetten.

Rob

Snelle reactie :)" title="Evil" />

Maakt het dan ook nog uit of ik een electronische ontsteking heb?

grtzz Martin

Denk het niet... Die zal ook vervroegd worden, tenzij je een ECU hebt... Maar ik ga er van uit dat dit niet zo is... Ik neem aan dat je een gemodificeerde 'normale' ontsteking hebt.

Rob

Laatste klopt.
Zal hem morgen aansluiten.

grtzz Martin

mij is vertelt dat het alleen voor de 1000cc is.

Moet zeggen dat ik zelf het verschil nooit echt heb gemerkt, maar naar mijn weten is het alleen bij de 1000tjes geleverd.

Frans

Het zat ook op mijn 1000 blok en heb de boel laten zitten.
Kan het wellicht aansluiten en kijken of het werkt.
Baat het niet, het schaat ook niet.

grtzz Martin

franske schreef:
mij is vertelt dat het alleen voor de 1000cc is.

Op elk 1275 blok wat ik in mn handen heb gehad zit het op hoor die vacuumvervroeging....

Ook op mn rooie hok(metro GTA) uit '90....

Behalve natuurlijk de injectie blokjes ;-)

Rob

ik denk eerlijk gezegd dat ze daar ook gewoon op zitten maar zeker weten doe ik het niet.
Op andere merken wel(Slopel, Renault e.d) maar dat was dan puur om elektonisch de ontsteking aan te passen maar een vacuum meting hadden ze wel...

Ik dacht dat bij de injectie blokjes de ontsteking via de ECU geregeld werd. Misschien heb ik het mis.. SPi en MPi zijn een beetje 'black magic'

Rob

Welke volgorde moet ik aanhouden om de slangetjes aan te sluiten?

grtzz Martin

hmmm, als het goed is heb je op de carb een klein tuutje... Daar moet het rubber-stukje op met je vacuum slangetje. Dan moet je bij de ontsteking een soortgelijke actie uitvoeren. Hoezo volgorde? Snap hem niet echt..

Dom was vergeten te vermelden dat de vacuumslang wordt onderbroken door één of ander tonnetje :? wat naast de ruitensproeiervloeistofvaatje zit.
Daar zitten twee aansluitingen op.
Ik had je graag een foto willen laten zien, ware het niet dat de server waar ik op post uit de lucht is. :(

grtzz Martin

Kan je het tonnetje nog wat beter omschrijven? Zitten er 3 verbindingen aan? Bij mijn 1000 was hij gewoon direct aangesloten.

Of bedoel je de grote vacuum slang? diameter van ongeveer 15mm? Die moet je niet hebben. Op je carb zit aan de bovenkant een kleine nippel, hierop moet je de vervroeging-vacuum op aansluiten.. Deze vacuumed alleen maar als je gasklep helemaal dicht is, de grote geeft altijd vacuum (voor je remmen vooral).

of nie?

Rob

Mini Martin schreef:
Dom was vergeten te vermelden dat de vacuumslang wordt onderbroken door één of ander tonnetje :? wat naast de ruitensproeiervloeistofvaatje zit.

:x
Ik had het over het verkeerde, bij een 1300 is de vacuum natuurlijk wel gewoon aangesloten. Maar de klep hoort er hier niet tussen. Deze klep (het tonnetje waar jij het over hebt) reageerd op de vierde versnelling, en dit is alleen voor duizentjes weggelegd.

gr. Frans

Nee het is niet de 15mm vacuum, maar gewoon die rechtstreeks van je ontsteking naar je carb. gaat.

(Het zal het klepje wel zijn.)

Maar goed, mijn eerste vraag is in iedergeval duidelijk beantwoord.
Had ondertussen de boel al rechtstreeks aangesloten zonder het klepje.

grtzz Martin

franske schreef:
Ik had het over het verkeerde, bij een 1300 is de vacuum natuurlijk wel gewoon aangesloten. Maar de klep hoort er hier niet tussen. Deze klep (het tonnetje waar jij het over hebt) reageerd op de vierde versnelling, en dit is alleen voor duizentjes weggelegd.

Klepje zou als het goed is alleen maar zorgen dat je zuiniger rijdt maar ja...lekker belangrijk :9