is je ontsteking een beetje fris? sterke vonk? vaak komt het daardoor. je kunt ook je stationair opschroeven, hoe hoog staat je stationair eigenlijk?
- Login of registreer om te reageren
is je ontsteking een beetje fris? sterke vonk? vaak komt het daardoor. je kunt ook je stationair opschroeven, hoe hoog staat je stationair eigenlijk?
Is het vacuum slangetje van de carb. naar de verdeler nog goed? Dit wil ook nogal eens een probleem zijn!
Ik (had) het zelfde probleem, en toen mijn bougie kabels vervangen en mijn bougies, mijn olie + olie filter contact puntjes en rotor en verdeelkap toen een spray er over tegen vocht. Maar na dit alles vervangen te hebben viel hij nog steeds uit toen heb ik hem wat hoger stationair laten draaien nu rijd hij al beter, hoewel hij nog wel eens stil valt
met vacuum slang los gaat ie hooguit hoger stationair lopen ipv. lager...
het is vaak een combinatie van een hoop dingen die allemaal net niet helemaal fris zijn.
ik had dat probleem ook, ik heb mijn verdelerkap vervangen en wd 40 gespoten, nu heb ik er geen last meer van gehad al twee maanden niet, zo'n verdelerkapje kost paar euro
Ik had een vergelijkbaar probleem door een lege dashpot. olie bijgevuld en klaar.
taekeb schreef:
met vacuum slang los gaat ie hooguit hoger stationair lopen ipv. lager...
Is dat zo?
Ik had laatst nl hetzelfde probleem en het enige wat ik gedaan heb is dat slangetje weer vastgezet, et voila, hij liep weer netjes!
Maar ja; wie ben ik, en mijn auto is al helemaal een raadsel!!!
Eigenlijk moet alles gewoon in orde zijn:
ontstekingstijdstip
bougies
bougiekabels
rotor
verdeelkap
condensator (wanneer aanwezig)
contactpunten (wanneer aanwezig)
olie in dashpot
klepspeling
vergeet ik nog iets?
Wouter
ik heb hetzelfde probleem gehad, moest zelfs bij elk stoplicht mijn choke uittrekken, maar na het schoonmaken van mijn carburateur (zie dit topic) heb ik nergens last meer van.
iig succes
Wouter schreef:
vergeet ik nog iets?
prima lijstje, ik zou ook nakijken of je luchtfilter nog schoon is...
wil ook nog wel eens zorgen voor vreemde dingen...
Valse lucht wil ook weleens vreemde stationairloop/uitvallen veroorzaken. Bijv. speling op de gasklepas of een lekkende inlaatspruitstuk- of carburateurpakking.
Na het terugzetten (zat heel even een conefilter op) van het originele filterhuis + naald (beide schoongemaakt) loopt mijn Mini behoorlijk hard stationair. Is dat normaal dat dat gebeurt?
Ik ben wat dit betreft echt a-technisch, dus na dit avontuur blijf ik overal vanaf
als je hem met je choke weer aan het lopen krijgt duit het op een te arm mengsel. Laat dat eens nakijken
je dashpot is een potje waarin olie zit, bij voorkeur redelijk dikke olie...
al je naar je carburateur kijkt is je dashpot het deel wat het meest zichtbaar is... het is die grijze pot bovenop. Bovenop zit een zwarte dop in de vorm van een sterretje. als je die eruit draait kan je een soortement van pen eruit trekken. die pen is de demper, deze zorgt ervoor dat je naald gelijkmatig sluit en je mengsel dus van betere kwaliteit blijft...
Om een oud topic weer naar boven te halen.
Ik heb sinds vanmorgen ook het probleem tot mijn mini soms voor het stoplicht uitvalt.
Zodra ik kom aanrijden en bijna stil sta stopt het motortje er mee. Ik kan hem wel weer meteen starten en loopt dan ook weer normaal.
Wie heeft er nog een sugestie?????
Sorry
Het gaat om een mini van uit 78 met een 1.3i omgebouwd naar carb, en een elektronische ontsteking.
Heb dat ook gehad, bleek na een hele hoop speurwerk de bobine te zijn. Die deed vaag, na vervangen nooit meer problemen gehad. Bij mij viel de motor uit, en tikte de toerenteller meteen naar 0 punt.
De elende is weer begonnen
Vanmorgen reed ik naar mijn werk en hij viel bij IEDER stoplicht uit . Als ik de choke uit trok bleef hij wel lopen alleen maakte hij maar 1500 toeren. Toen ik bijna bij mijn bestemming was (ongeveer 60 km verder) stond ik weer voor een stoplicht en toen draaide hij ineens 2500 toeren met de choke en liep hij ook weer zonder .
Wie o wie heeft er een suggestie.
Ps de verdelerkap en roter zijn nieuw en de bougiekabels en bougies ook.
Heb je je vacuumslangetjes al eens geprobeerd? En heb je al eens een lektest/compressietest laten doen? Als je namelijk drukverlies hebt in 2 cilinder of meer zal dat wel gebeuren wat je zegt, maar da moet die ook meer olie en/of water gaan gebruiken.....
Vacuum slang heb ik gisteren opnieuw aangesloten omdat hij heel erg stotterde (is nu verholpen).
En de olie en het water heb ik deze week nog gecontroleerd (was goed). Straks nog maar eens kijken, verbruikt normaal echt geen druppel olie.
Ik heb net mijn olie en water gecontroleerd maar het is nog allemaal goed
Zit je hitteschild voor de carb er ook op? I.c.m. een hiff44 carb kan dat ook voor rare problemen zorgen, omdat deze een bimetaal hebben! En ja, ik spreek uit ervaring .
Het hitteschild zit er gewoon, de hiff44 heb ik er NOG niet opzitten.
Op de weg naar huis heb ik de choke iets langer als normaal moeten gebruiken maar daarna liep hij gewwon weer mooi 800a900 toeren
Zou het kunnen tot hij net te zuinig staat afgesteld, voor het koude weer
Ik zit te denken aan valse lucht: Draai de caburateur en het spruitstuk eens wat aan. Anders gewoon de pakkingen vervangen.
Cheers,
Wouter
Zal ze vanavond nog een slag proberen aan te draaien.
Maar hoe kan het dan tot ik overdag geen problemen heb
Iemand anders nog een idee
RE: valt uit bij stationair
Ingediend door bolgas op zo, 03-10-2004 11:01
hallo mede laagzitters
als ik op een stoplicht aankom rijden wil het wel een voorkomen (soms)dat hij uitvalt.als ik dan een beetje choke pak hij weer op maar het vervelende is dat het de ene keer voor de andere keer is.iemand een antwoord.of gewoon de stationair opdraaien.