van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

als volgt,zoals sommigen weten had ik een 1300tje met teveel carterdruk
en aangezien ik lange afstanden moet rijden voor mijn werk besloot ik op safe te spelen en heb samen met vrienden twee weken geleden een 1000 blok op de kop getikt en ingebouwd...
tot zover alles goed,maar nu komt het het afstellen wil maar niet lukken stationair mooi maar met gas geven springt ie tussen 2,3,of4 cilinders... compressie 100%
maar lijkt net of de ontsteker niet ver genoeg vervroegd kan worden doordat de oliedrukcensor uitsteekt en daardoor in de weg zit...
wie o wie heeft een idee of goede raad??? wordt er af en toe een beetje sip van om niet lekker te kunnen rijden

default

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Vaak heeft een bobine van een 1000cc blokkie 9.6 volt nodig ipv 12 volt.
Maar is niet echt noodzakelijk.
Als je de ontsteking wilt vervroegen, kan je gewoon een stukje van het lipje af slijpen.
Wel bij het korte stukje.

grtzz Martin

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

mmm welk lipje bedoel je precies???

default

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Die je los moet draaien om de ontsteking te kunnen verstellen.
Je slijpt dan een klein stukje van de korte kant af.
Dus aan de kant die tegen het blok komt.

Bij de weg, heb je wel de juiste bobine?

grtzz MArtin

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

mijn bobine komt uit mn 1300 blok

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

En je ontsteking????

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Om de ontsteking verder te kunnen draaien hoef je nergens iets vanaf te slijpen. Je verdraait simpelweg de as in het blok (onder de verdeler) een of meer tandjes de goede kant op en kunt het huis van de verdeler net zover draaien, zodat het ontstekingstijdstip hetzelfde blijft. Vanaf dat punt kun je de ontsteking gaan afstellen.

default

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

He, dat wist ik ook nog niet.
Jammer genoeg te laat, maar beter laat dan nooit. :+)

grtzz Martin

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

CMC schreef:
Je verdraait simpelweg de as in het blok (onder de verdeler) een of meer tandjes de goede kant op



klopt asl een bus
je kan hem iets van 30 graden verzetten
dus dat goede moet er ergens bij staan :)

ik heb die van mij iets vroeger gezet na mijn stage 1 opvoeractie, simpeltjes

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

okay kan het helaas nog niet proberen omdat mijn minitje bij mn vriendin staat en ik zelf nou niet echt in de buurt ben maar als er goede tips tussen zitten dan zal ik in het weekend weer eens verder proberen..

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Nog een tip dan;

met een tapeind van je kleppendeksel kan je de zgn spindle makkelijker eruit vissen

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Spindle is niet op elke willekeurige stand van de motor te demonteren... lukt het dus niet verdraai dan de motor ca een kwart slag en probeer het nog eens...
Let wel op de stand van de sleufjes in de slindle als je hem eruit haalt...1 tand verdraaien geeft al een vrij groot verschil in de ruimte...

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

tijdens het inbouwen van het blok hebben we de ontsteker er afgehad kan het zijn dat we hem per ongeluk verkeerd hebben teruggestoken of kan dit maar op 1 manier????

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

Het ontstekingshuis kan er maar op 1 manier op, er vanuit gaande dat je de spindle hebt laten zitten...

RE: van 1300 naar 1000 maar nog niet uit de problemen

He nr12

De as in het blok lijkt mij sterk ! Dan zou je delco wijzen naar je bobine. Als je de motor op zijn BPM zet (1ste cil uiterst rechts boven en gelijk met je aanduiding op polie) moet je rotor in de verdeelkap naar je eerste cilinder (uiterst rechts) wijzen. Zoniet is inderdaad je as verdraaid.
Zie pic voor de juiste plaatsing.

Mijn vraag is ook : heb je inderdaad de bobine na gezien, vele 1000cc hebben 9.5V (met zelfs een resistant draad vanaf het contactslot die ervoor zorgt dat de bobine nooit 12v kan krijgen) en wat heb je nog allemaal gebruikt van die 1300cc. Carbu ? Bobine ? Stroomverdeler ? .....
Van welk jaar is de 1000cc motor ?

Want alles past daarvoor niet te samen weet je wel |:(