van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

:'( mm zoals de vaste forum bezoekers misschien weten kamp ik al een redelijk tijdje met wat technische problemen aan mn minitje...
vandaar alweer een verzoek aan alle techneuten.

mijn laatste probleem was dat ik na het inbouwen van een 1000 blok het motortje niet lekker vond lopen,
hij stotterde namelijk soms op 2 dan weer op 3 en met geluk op 4 cilinders.

als tip kreeg ik dan ook om mn bobine en condensator te vervangen.

zo gezegd zo gedaan en ik heb zojuist een lucas sport coil en een nieuwe condensator geplaats (kontakt puntjes had ik al vervangen) tevens een nieuwe verdelerkap en nieuwe bougie kabels om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

in het begin stond ik net weer te juichen want alles werkte en het klonk mooi, tot het motortje weer lekker warm was toen begonnen de problemen weer als van ouds.

vervolgens heb ik de bougies er uit gehaald en er andere ingezet.... resultaat probleem weer tijdelijk verholpen maar nog geen 5 minuten later weer problemen (dezelfde) de bougies kwamen er weer pikzwart van het roet uit en het motortje stottert weer.

oja mocht iemand toevallig meer info hebben over het blokje graag ik heb het gekocht bij forest mini's en het schijnt uit een schade mini te komen met een grote gumball sticker op de deur helaas hadden ze er niet meer info over maar ik ben benieuwd of iemand het blokje kent en weet of het in het verleden vaker problemen gaf.

ik wordt langzaam aan radeloos met mn pechgevalletje en ben zelf dusdanig a technisch dat ik er nu echt niets meer aan weet te doen.

wie o wie kan me weer verder op weg helpen????

Groetjes Matt :?

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Pikzwart is veel ste rijk, ze horen koffiebruin te zijn (met een beetje melk dan he?). Mengsel dus nakijken. Je hebt waarschijnlijk het idee dat de auto een beetje stottert. Niet zozeer van plop plop, maar meer zoekend naar toeren, of niet????

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

klopt helemaal af en toe lekker rustig en dan weer terugvallend in toeren, om nog maa te zwijgen van er mee rijden want dan stotterd ie zo dat het wel een hobbelpaard lijkt.

maar eh te rijk mengsel dus... moet ik dan de stel moer naar beneden of naar boven draaien??? en wat is de meest gebruikelijke stand?

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Niet draaien. Zoals ik het hoor eheft dat bij jouw geen zin meer. Eerst op zoek naar andere naald. Carb moet dus uit elkaar. Wat voor een carburatuer zit erin? Ik neem aan gewoon de standaard? Ga dan gewoon eens op zoek naar een AAU naaldje. Deze zou al een stuk beter moeten zijn. Verder je ontsteking ff na kijken of die goed staat. Ben je handig dan gewoon zelf doen. Ben je dat niet, ga dan op zoek naar een rollerbank om hem gelijk perfect afgesteld te krijgen: www.speedcentre.nl

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

okay want de carb staat nu al op de meest gunstige stand, dus het zou kunnen zijn dat de carb of in ieder geval de naald overleden is begrijp ik uit je reactie.. het gekke is dat ie namelijk af en toe wel heel mooi loopt.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

De naald is niet overleden, maar je motor heeft maar een beperkte hoeveelheid benzine nodig. De jouwe heeft waarschijnlijk te veel benzine. De naald past het mengsel aan. Jouw naald is waarschijnlijk te dun als je bougies zwart zijn. Dus een dikkere naald zou dan al veel goed doen. Daarna fijnafstellen met die ronde wartels eronder ja.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

mmmm nu denk ik gelijk aan wat anders ik heb namelijk geen standaard brandstof pomp op het blok (die is afgedopt) maar een electronische
zou die teveel druk kunnen leveren waardoor ie teveel benzine aanvoert, of kan dit niet??

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Ja dat kan heel goed. Daarom is een rollerbank ook het beste alternatief....

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

okay dank je

default

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Dus een rollerbank bied een oplossing aan het probleem, en helpt een rollerbank het probleem op te lossen waarmee nr.12 te maken heeft, maw de rollerbank geeft de oplossing waar het probleem schuilt.........


Goe bezig

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

En rollerbank lost het probleem ook op inderdaad. daar checken ze de ontsteking, mengsel en dat soort zaken, en passen het dus ook ter plekke aan ja. Mooie ervan is dat je gelijk ook nog een vermogensmeting erbij krijgt. Je kan hem ook wel naar ee gemiddelde garage brengen, maar daar weten ze met dit soort dingen al lang geen raad meer. Mini garage daarentegen zou het ook kunnen, waarschijnlijk voor minder geld. Maar wil je hem perfect laten lopen dan is de rollerbank de oplossing....

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

okay als volgt ik heb zojuist kontakt gehad met mijn onderdelen leverancier.. en na het krijgen van uitleg over de standaard instelling van mijn carburateur ben ik weer aan het sleutelen geslagen.
met als verbluffende resultaat dat mijn bougies niet langer zwart zijn en het motortje rustiger loopt.

helemaal perfect is het nog niet want ik mis nog wat vermogen en ik heb nog geen testrit gemaakt om te zien wat ie hoog toerental doet.

het ziet er dus naar uit dat het misschien wel weer goed gaat komen met nr.12 maar alle adviezen blijven welkom zolang ie het nog niet naar behoren doet.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Zo zie je maar dat een eenvoudige uitleg zeer verhelderend kan werken met een goed resultaat.

Experimenteer een klein beetje met je ontsteking en voorzichtig met de mengselschroef, beetje finetunen dus.

Dennis

PS In een standaard setup ga je geen stage-one naald stoppen en heb je ook geen rollerbank nodig om tot een bevredigend resultaat te komen. En een gemiddelde garage weet dit probleem ook heus wel op te lossen.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

ik las laatst in een oude mini world dat je met de meeste electrische brandstofpompen ook een drukregelaar moet monteren omdat zo'n pomp anders teveel druk levert.

default

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Juist weer iemand wat oplet en daar was ik op aan het wachten.
Inderdaad kan een electronische benzine pomp te veel druk leveren en zijn deze meestal afgestemd aan het type motor en auto. De term te veel druk zal helaas verkeerd genomen worden, de pomp zelf levert de druk waarop deze gefabriceerd is, maar wanneer de motor hier niet voor geschikt is wordt te veel benzine gepompt naar gelang deze verbrandt krijgt, er wordt dus door de pomp teveel benzine gepompt waardoor er gezegd wordt dat de pomp te veel druk leverd.

Zet dan maar een mechanische pomp en verwijder de electronische, en stel de motor in zijn geheel opnieuw af inclusief de carburateur.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

meet de pompdruk en je weet het simpel toch.maar zit je niet met meer problemen met dat torretje ik meen net dat ik een item tegenkwam van jou met allerhande olieproblemen waar nog niet duidelijk van is waar het vandaan komt??? zou de algemene conditie van de motor niet eens heel slecht kunnen zijn! :( wat voor blok heb je er nu in hangen de ene keer praat je over een 1300 blok met 1carter ontluchting en de andere keer praat je over een 1000 blok wat is het nu :?

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Het is nu de 1000, deze is in de plaats gekomen voor de 1300 met oliedruk problemen.

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

adviezen blijven welkom



ik zou ook de compressie eens (laten) meten, misschien moet 'ie eens ontkoold worden ?

in ieder geval succes,
Theo van den Bogaard

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Zover ik kan inschatten is het puur een afstellingsprobleem (heb de eigenaar gesproken).

Probleem is ook dat hij het blok heeft gekocht met een losse ontsteking. Auto stond ook veel te rijk en hij schijnt al beter te lopen.

Dat met die benzinepompen klop in zoverre als je een pomp voor een injectieauto gebruikt. Een SU (tikpomp)elektrische pomp schakelt uit bij tegendruk, dus wanneer de vlotternaald de boel afsluit en kan dus in principe niet teveel druk leveren. Hij vult alleen de vlotterkamer en schakelt dan uit

Dennis

RE: van de drup in de regen met nr.12 zit het weer tegen

Zoals Dennis al zei was het inderdaad voornamelijk een afstellings probleem...
nadat ik het blok vorige week op het gehoor had bijgesteld met wat tips van anderen,
liep het blok al stukken beter en kon ik zelfs weer 120km/u rijden.
gisteren heb ik het even fijn af laten stellen met co meting en nu loopt het weer als een zonnetje dus hopelijk blijft het hier voorlopig weer even bij.

iedereen wederom bedankt voor de tips
groetjes matt