Van Super Plus naar V-Power dankzij V-Power Diesel...???

RE: Van Super Plus naar V-Power dankzij V-Power Diesel...???

Sinds ik mijn mini heb, gebruik ik niks anders dan Super Plus (octaangetal 98) met loodvervanger. Nu is Shell op het idee gekomen om in de komende maanden alle Super Plus-nozzles om te bouwen tot V-Power Diesel. Op zich geen slecht idee, gezien de grote populariteit van Diesel-auto's. Alleen, wat moeten wij hiermee?
Nu weet ik dat V-Power een octaangetal heeft van 97 en dus eigenlijk niet eens zoveel afwijkt van de Super Plus, behalve dan ook een andere samenstelling van de brandstof. Kan ik dan ook gewoon overschakelen op V-Power en hier loodvervanger aan toevoegen, of weet iemand dat dit rare bijwerkingen gaat hebben op het gedrag van mijn motor? Lees: dat ik dus genoodzaakt ben uit te wijken naar een niet-Nederlandse oliemaatschappij? Of is dit misschien ook nog afhankelijk van welk type/bouwjaar blok je hebt?

RE: Van Super Plus naar V-Power dankzij V-Power Diesel...???

Voor de niet-ingewijden: 8) staat voor 8 met een ) erachter, oftewel Super Plus heeft octaangetal 98...

RE: Van Super Plus naar V-Power dankzij V-Power Diesel...???

ik weet niet of v power wel zo goed is voor oudere auto's die loodvervanger nodig hebben.. er was laatst al een probleem met dat er te weinig zwavel in de v power zat waardoor de benzine leidingen niet goed gesmeerd werden..

het behoord je auto schoner te maken, van binnen en van buiten.. en in duitsland zit er ook nog iets in wat je auto wat pittiger maakt.. alleen hier doen ze dat weer niet(slaat nergens op)..

RE: Van Super Plus naar V-Power dankzij V-Power Diesel...???

Er zijn ook andere benzineleveranciers dan Shell...ik zou ze voortaan mijden, want ik denk nog steeds dat V-power in Nederland geldklopperij is...
In Duitsland is het anders, want daar heeft een hoog octaangetal (100) en dat is goed voor motoren met hoge compressieverhouding die op 95 octaan gaan pingelen.