Ik had precies het zelfde met mijn cooper! Ook de zelfde specificaties....
Ik heb er een andere naald (AAU) in gezet om te proberen. Het is niet helemaal weg maar nu trekt ie wel goed door.
- Login of registreer om te reageren
Ik had precies het zelfde met mijn cooper! Ook de zelfde specificaties....
Ik heb er een andere naald (AAU) in gezet om te proberen. Het is niet helemaal weg maar nu trekt ie wel goed door.
ik zou het niet in dubbele veren zoeken.
Die heb je nodig als je een veel hogere flow hebt door je carb ( b.v. door een heel lange aanzuigbuis) en je dus een zuiger hebt die al helemaal bovenin "drijft"(hij drijft zo soort van op de luchtstroom) voordat je echt volgas hebt.
ik denk dat het de combi van een K&N en een MG spruitstuk is met een naald die uit een gewone 1275 komt. AAU zou wel moeten gaan dus. ik weet niet wat er in een MG metro zit maar die lijkt mij ook wel goed
SirYun schreef:
ik denk dat het de combi van een K&N en een MG spruitstuk is met een naald die uit een gewone 1275 komt. AAU zou wel moeten gaan dus. ik weet niet wat er in een MG metro zit maar die lijkt mij ook wel goed
Hmmm....een 'A'naald wordt gebruikt bij 1000-tjes en hun bijbehorende carb.
Een Hiff 44 naald wordt met een 'B' aangeduid.
Ikzelf heb met mijn 1275 onverwarmd inlaatspruitstuk en Stage One een BDK naald erin zitten. BDL is standaard voor een 1275.
Ik heb sins vorige week een hif44 carb op mijn mini gezet (was eerst een hs4). maar nu heeft hij last van zogenaamde "flatspots" , als je gas geeft prutelt ie eerst wat en dan gaat ie pas. Dit is vooral lastig tijdens het overschakelen.
Een strakkere veer heeft bij mij ook geholpen (1275+stage1) om dit fenomeen op te lossen.
staat je ontstekingstijdstip wel goed? Vacuumvervroeger nog goed? juiste distributeur?
Groeten,
Wouter
Wouter schreef:
Een strakkere veer heeft bij mij ook geholpen (1275+stage1) om dit fenomeen op te lossen.
Weet je nog welke kleur ?
staat je ontstekingstijdstip wel goed? Vacuumvervroeger nog goed? juiste distributeur?
Zal wel ongeveer goed staan maar de verdeler is van een 1000der .
Probleem was er trouwens niet met de hs4 carb. Maar een electronische verdeler van een 1275 staat op de planning
Weet je nog welke kleur ?
je hebt de standaardkleur, 1tje daarboven en dan nog eentje upwards. Die laatste heb ik geloof ik.
verdeler van een 1275 staat op de planning
Het probleem is bij mij bijna helemaal weg, maar omdat ik een verkeerde vervroegingscurve in de verdeler heb, staat de onsteking eigenlijk wat te vroeg. Met de juiste curve kan die ook weer terug en volgens een tunings-man zou het dan helemaal goed moeten zijn.
Ik heb op southern minidays mijn mini laten checken en dat waren zijn opmerkingen, ook over het niet direct vermogen hebben na doorschakelen.
Wouter
RE: Veer hif44
Ingediend door mini_mouse op di, 19-08-2003 18:20
Hoi,
Ik heb sins vorige week een hif44 carb op mijn mini gezet (was eerst een hs4). maar nu heeft hij last van zogenaamde "flatspots" , als je gas geeft prutelt ie eerst wat en dan gaat ie pas. Dit is vooral lastig tijdens het overschakelen.
Nu denk ik dat een strakkere veer dit zou kunnen verhelpen. Maar welke heb ik dan nodig en welke zit er orgineel in.
En het monteren van twee veren, hoe doe je dit, in elkaar draaien of opelkaar erin
Oja spec:
1275 uit austin metro
LCB+sportauspuff
MG metro inlaat spruitstuk
Hiff44 (duhh)
K&N cone filter