Kruimelpad
Verbollen en trompetten.
RE: Verbollen en trompetten.
Ingediend door Midget19741275 op za, 28-11-2015 15:16
Dank voor je reactie maar dat had ik natuurlijk al geprobeerd. Alleen niet aan mijn schoonmoeder gedacht. Dat had overigens niet geholpen want ze is niet meer en het was een ongelofelijk lief mens.
Groet Hans
- Login of registreer om te reageren
Ik maak ze los door er eerst een plamuurmes tussen te tikken en zo rond te gaan.
Gevolgd door een platte schroevendraaier.
Gaat lukken!
- Login of registreer om te reageren
Veerbol compressor er indraaien, dan de comprssor gebruiken als schuifhamer.
10 seconden en ze zijn los
- Login of registreer om te reageren
Even een klein verslagje van mijn resultaten m.b.t. het verwijderen van de veerbollen op de trompetten van de achtervering.
De achter armen zijn allemaal minimaal 40 jaar oud en dat betekend dat de veerbollen met hun metalen randje over de aluminium rand vast zitten en dus behoorlijk met elkaar vergroeid ( geroest) zijn. Ik heb de adviezen van Dusky en XXLman opgevolgd. Ik kreeg bij beide suggesties geen resultaat. De methode van Dusky werkt echter gedeeltelijk. Toen ik daar mee aan het werk ging bleek de stang van de originele door Mini Spares geleverde veer bol compressor, niet door de trompet te gaan, net iets te dik! Gelukkig heb ik nog een originele Hi-Lo set en daar hoort een zeskantige staaf bij en die paste wel zodat ik daarmee de bol kon los tikken. De knuckle heb ik los gekregen door het aluminium met een brander te verhitten en hem daarna uit de trompet te tikken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de adviezen. Gr. Hans
- Login of registreer om te reageren
Ik had laatst ook ruzie met mijn veerbollen, die zijn met grof geweld uiteindelijk los gekomen. Maar dit is een stomme vraag misschien: maar waarom gebruik je niet die Hi-Lo's en nieuwe bollen?
- Login of registreer om te reageren
Vragen is nooit dom !
De reden is simpel. Ik ben bezig met de restauratie van een Morris Mini MK2 1000 Super de Luxe uit 1969. Van alle Mini's die er gemaakt zijn, zijn de MK2 het minste in aantal.
Ik wil haar weer terug brengen in de originele staat. Eén concessie heb ik gedaan en dat is de Hydrolastic vering ombouwen naar een droog systeem en om dat HiLo's vlgs mij niet uit die tijd stammen zet ik die er niet onder en probeer ik hiervoor alleen onderdelen uit die tijd te gebruiken. Voorbeeld : de trompetten voor 10 inch wielen zijn korter dan die voor 12 inch wielen en daarom was ik daar naar op zoek.
Overigens bedankt voor je reactie.
Groet Hans
- Login of registreer om te reageren
http://i555.photobucket.com/albums/jj47 ... -mk2-1.jpg
Hi-lo's gaan al een tijdje mee hoor
- Login of registreer om te reageren
RE: Verbollen en trompetten.
Ingediend door Midget19741275 op za, 28-11-2015 10:56
Ik ben bezig met de restauratie van een mk2 uit 1969 en wil gelijktijdig het veersysteem ombouwen naar een droog systeem. In mijn voorraad gebruikte onderdelen heb ik een aantal veerarmen van een droog systeem en daarvan wil ik de trompetten gebruiken .
Probleem; ik weet niet meer hoe de verbolgen en de trompet van elkaar los te krijgen. Kan iemand mij adviseren ?
Alvast bedankt voor de moeite. Gr Hans