ZES MM de typhus !
dan loopt hij wel op twee pitten!
beetje wittige aanslag op de kleppen is niet verkeerd.
een verbrande klep is er een met materiaal wat ontbreekt..gaten enzo
schoon maken:
dremel met staal borstel werkt wel aardig.
oven reiniger.
ik zou gewoon je kleppen weer inslijpen (met pasta). is een uur werk
die Hif44 is veeeel te groot voor een 1000. is het geen hif 38??
als deze van een 1275 is geplukt en op de 998cc gezet heb ik wel een aardig idee waar dat roet vandaan komt.
- Login of registreer om te reageren
RE: verbrande kleppen?
Ingediend door HaSa-BO op za, 13-11-2004 18:36
Ik heb de kop van onze Mayfair 1000 eraf... De pakking was naar zijn grootje. Verder valt me op dat de zuigers ERG veel roet hebben. De cylinderwanden zien er goed uit. Geen randjes, krasjes of oneffenheden. Wel zie ik dat de kop en blok niet erg schoon zijn op het oppervlak. Verder is de kop natuurlijk erg smerig en roestig aan de buitenzijde.
Drie van de vier kleine klepjes zijn bijna spierwit ipv zwart. Ik ga ervan uit dat die drie kleppen dus verbrand zijn. Is dat idd waarschijnlijk?
Eventueel heb ik wel wat foto's voor op de mail...
Vooraf waren de symptomen als volgt:
De motor liep op 1 a 2 pitten. Compressie is niet gemeten. De klepspeling was max. 6mm!! Het inlaatspruitstuk was gescheurd dus die is vervangen. Motor heeft een HIF44 carb met sportfilter.
Ik overweeg wat de slimste oplossing is... gewoon een ander kopje halen wat nog loopt (desnoods van een lopend motertje). Of de kop laten opknappen of er zelf wat aan gaan doen. Revisie is natuurlijk de mooiste oplossing maar wel duur, en dit is maar een tijdelijk mini'tje dus echt veel geld wil ik er niet in stoppen. Hij hoeft het alleen maar te doen.
Nog een vraagje... wie heeft er een tip hoe ik het kopje een beetje schoon krijg? Gloednieuw hoeft niet maar een beetje schoon is wel lekker.
Groeten,
Harald