verdelerkap metro 1275: de juiste??

RE: verdelerkap metro 1275: de juiste??

heeft iemand van de 'ex-metro-1275-in-een-mini-geimplanteerde-motor' rijders een idee welke de goede verdelerkap voor deze motor (met de electronische af-fabriek ontsteking) is?

Brezan zegt na raadpleging van het boek:
Facet 2.8094PHT

die zit er nu in maar ik zit met startproblemen (wel benzine!), dus ik twijfel nu aan de juistheid van deze kap. mijn a-metro staat ook NIET op het doosje vermeld, maar dat zegt -gezien de ouderdom van de auto- natuurlijk niet alles.

[size=75:13gjt721][Edit: Titel nog iets verduidelijkt-Demelza][/size:13gjt721]

Het is dezelfde verdeelkap als voor de Mini met electronische ontsteking (Cooper 1300 vanaf eind '90, en de SPi-Mini's tot '97), onderdeelnummer GDC156 voor de Lucas verdeler type 65DM4.
Het enige type met de bevestiging d.m.v. twee boutjes.

CMC schreef:
Het is dezelfde verdeelkap als voor de Mini met electronische ontsteking (Cooper 1300 vanaf eind '90, en de SPi-Mini's tot '97), onderdeelnummer GDC156 voor de Lucas verdeler type 65DM4.
Het enige type met de bevestiging d.m.v. twee boutjes.

GDC156 staat *wel* op mijn doosje, dus dan zou de kap van Facet toch de goede moeten zijn..
Dat wordt dus verder zoeken naar de oorzaak.

TX!

Kijk eens of het koolstiftje wat in de verdeler zit er nog wel zit en of deze contact maakt met de rotor (Als je slijtageplekjes op de rotor ziet zou dat goed moeten zijn, zie je die niet dan het veertje van het koolstiftje iets uitrekken...)