Vering voorzijde Mini

RE: Vering voorzijde Mini

Bij mijn Mini is de vering aan de voorkant iets ingezakt. Hij staat nu ietwat laag op z'n voorpootjes. Ik heb me laten vertellen dat dat komt doordat de rubber veerbollen (zo heten die dingen toch) als ze ouder worden iets inzakken. Nu wil ik dit oplossen door de bestaande [u:30u6okp3]schokbrekers[/u:30u6okp3] te vervangen door schokbrekers waar een veer omheen zit. De standaard veerbollen wil ik laten zitten. Weet iemand of dit kan, wat de nadelen zijn en misschien andere tips.

RE: Vering voorzijde Mini

de kans is groter dat een nylon cupje versleten is in de draagarm.
Het zal niet helpen je schokbrekers te vervangen als je vering niet deugt. Tenzij je bedoelt een zgn. coil-over kit te installeren .. maar dan moet je de veerbollen juist helemaal weghalen.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Vering voorzijde Mini

Theo van den Bogaard schreef:
Tenzij je bedoelt een zgn. coil-over kit te installeren


Volgens mij wordt dat idd. bedoelt ("schokbrekers waar een veer omheen zit").

RE: Vering voorzijde Mini

dat bedoelde ik idd. Waarom moeten dan de veerbollen worden verwijdert? Wordt de vering anders te stug?

RE: Vering voorzijde Mini

misschien wordt je vering er niet stug van maar je monteert dan 2 systemen met dezelfde functie naast elkaar .. van mij mag het natuurlijk .. maar stel dat de coil-over een andere progressievere ratio heeft die in jouw geval dan alleen wordt gebruikt voor het stukje dat je veerbol is 'ingezakt' daarna neemt de veerbol gewoon zijn werking over en pas als de ratio van de veerbol weer minder wordt dan van de coil-over werkt die weer .. als dat duidelijk is ..

het is een beetje overkill om zo'n oplossing te installeren terwijl je nog niet hebt vastgesteld dat de veerbol inderdaad je probleem is.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Vering voorzijde Mini

Theo, wat zou volgens jou dan nog meer het probleem kunnen zijn? Dan kan ik daar ook even naar kijken.

default

RE: Vering voorzijde Mini

Theo van den Bogaard schreef:
de kans is groter dat een nylon cupje versleten is in de draagarm.

FWIW,
Theo van den Bogaard




hi de nylon cup is die makelijk te vervangen en helpt dat tegen het aanlopen van het wiel bv in een bocht ?

RE: Vering voorzijde Mini

Op zich is die nylon cup makkelijk te vervangen .. alleen heb je er speciaal gereedschap (veerbolcompressor) voor nodig

http://www.minispares.com/ms/SUSPENSION ... set_up.htm

stap 9 met name .. 8)
in de lijst gereedschappen staat ook de compressor

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Vering voorzijde Mini

Hallo,

tis mij dus nog niet helemaal duidelijk wat je wilt. Wil je nou gewwomn die rubber veer bollen laten zitten en er andere schokbrekers inzetten...daarmee bedoel ik degene als konis maar dan met een veer erom heen. Volgens mij bedoel je dit?
Want die veerbollen in je subframe vervangen voor gewone veren is een aardig duur grapje.

Als je dus gewoon weer hoger wilt gaan liggen met je front koop dan ff nieuwe rubber veerbollen en laat de schokbrekers gewoon zitten.

RE: Vering voorzijde Mini

Monteer een zet Hi-Lo's en zet hem weer recht. :D

Sorry. :x

default

RE: Vering voorzijde Mini

hallo

een hi low set,
daar gaat ie toch niet beter van veren , dan leg je hem toch alleen maar hoger of lager op de weg ?

wat kost een set , en is dat makelijk in te bouwen ?


mvg Rene

RE: Vering voorzijde Mini

panman schreef:

een hi low set,
daar gaat ie toch niet beter van veren , dan leg je hem toch alleen maar hoger of lager op de weg ?




Als ik het begin van deze thread goed begrijp, begon het juist met de opmerking dat de Mini aan de voorkant te laag stond. Een betaalbare en goede remedie is dan inderdaad het monteren van een Hi-Low set. Zoals door Theo gemaild, staat hierboven een link met een beschrijving hiervan, en zul je inderdaad een veerbolcompressor moeten kopen/lenen/maken.

Voor wat betreft een coil-over set ( de andere optie waarmee deze thread begon) zul je inderdaad de veerbollen moeten verwijderen. 2 compleet verscillend werkende veersystemen naast elkaar op 1 auto zullen niet echt voor een verbetering van het rijgedrag leiden lijkt mij. Bovendien heb ik het vermoeden dat je bij de plaatselijke LandRover-dealer langs kunt gaan voor een paar logootjes, aangezien de voorzijde dan waarschijnlijk veel weg gaat krijgen van een LandRover Defender ;-)

Ik heb zelf geen ervaring met die coilovers maar ik denk wel dat het goed zal werken. Je kunt meestal de dempers instellen (stugheid) en vaak ook de hoogte door de onderste veerschotel wat omhoog te schroeven.

Kost alleen wel aan paar stuivers..

RE: Vering voorzijde Mini

alleen werkt de link van theo nu niet meer, heeft iemand anders een how to lijstje toevallig?