dat is een goede mogelijkheid. Had je voordat de temp opliep wel het idee dat hij wel vermogen had?
- Login of registreer om te reageren
dat is een goede mogelijkheid. Had je voordat de temp opliep wel het idee dat hij wel vermogen had?
hoelang heb je gereden met een te hoge temperatuur?
het kan dan gebeuren dat je koppakking kapot gaat.
even controleren of je geen water in je olie krijgt.
ik had ook een vermoede dat het de koppakking is heb ik nog een vraag
als ik de kop eraf haal is het dan nodig om deze te vlakken of niet
alvast bedankt voor de reacties
Dat ligt er een beetje aan. Als hij niet teveel warm is gelopen, dan zul je hem niet te hoeven vlakken. Dat kun je trouwens ook zelf controleren als de kop eraf is.
Pak een rechte aluminium strip. Leg deze over de kop en kijk of je ergens speling ziet. De strip moet echt strak tegen de kop aan zitten. Je kunt er ook met een klein lampje langs schijnen. Je mag geen schijnsel onder de strip uit zien komen.
(b)engeltje schreef:
Dat ligt er een beetje aan. Als hij niet teveel warm is gelopen, dan zul je hem niet te hoeven vlakken. Dat kun je trouwens ook zelf controleren als de kop eraf is.
We hebben toch een gietijzeren kop? Die trekt toch niet krom? Dat gebeurd toch alleen bij Alu koppen?
Groetjes,
Maurice
Ik weet uit ervaring dat veel cilinderkoppen af fabriek al niet vlak zijn!
RE: Vermogen
Ingediend door Remko lust op do, 30-09-2010 19:29
Ik heb net een mini gekocht, uit 1987, 1000cc.
Ik wilde er mee rijden van Breda naar Zuid Limburg (1.5 uur).
Onderweg op de snelweg begon de temperatuur op te lopen.
Het bleek dat de radiateur kapot was.
Thuis heb ik deze vervangen, maar ik heb het idee dat het vermogen veel minder is.
Kan het zijn dat de cilinderkop een dreun gehad heeft of moet ik het ergens anders zoeken?
Alvast bedankt