Volgens mij horen bougies bruin te zijn en niet zwart. Maar daar zal je waarschijnlijk nog wel meer reacties op krijgen. En als ze nat zijn.... ( volgens mij zijn ze droog)
Ik denk dat je beter de stationair stelschroef even wat had kunnen aandraaien of CO , maar niet aan je choke, want waarschijnlijk verzuip je hem nu.
Als je met een goed afgestelde auto, met de choke aan, blijft rijden dan verzuip je hem ook.
(choke moet wel wat vrije ruimte hebben, dat hoeft geen centimeters te zijn) )
Hij staat te rijk.
Als je vol gas rijd dan doet die het wel goed , maar als je laag in toeren rijdt gaat die sputteren. dan kan je de stelschroef even wat verdraaienen hem wat minder benzine geven.
Waarschijnlijk rookt die nu ook ietsjes meer dan normaal...
( als een auto niet zo lekker stationair draait, kan je dat beter niet met de choke afstellen maar met de daarvoor bedoelde stelschroefjes )
Hopelijk komt alles goed, het is geen lastig gebeuren. Het kost alleen tijd en geduld.
- Login of registreer om te reageren
RE: Vermogen probleempje
Ingediend door fbituner op wo, 01-12-2004 20:43
Na dat jullie mij allemaal geholpen om mn motor aan de praat te krijgen zit ik nu met een ander probleempje.
Ik dacht zo de mini rijdt nog niet zooo vlot laat ik em zelf maar eens afstellen. PROBLEEM: Ik dacht te weinig benzine te krijgen aangezien bij gasgeven de motor neiging gaf tot stilvallen(Bij vol gas geven in neutraal) Als ik de choke aantrok en vol gas gaf deed ie et perfect.
Dus die avond(gisteren) heb ik dus maar even de choke wat aangespannen en ralentie bijgeregeld waardoor ik dacht dat ie zo meer benzine krijgt. MAAR als ik nu gas gaf kwam ie heeeel sputterend op gang en rijdt ie niet sneller dan 90. Toen heb ik de choke weer in zn oorspronkelijke staat teruggezet maar het probleem blijft bestaan.
Op de snelweg duurt het een eeuwigheid voor ie aan 90 zit en na telkens te schakelen sputtert ie in het begin van elke versnelling. De vierde versnelling haal ik niet want TE WEINIG VERMOGEN. Voor die drie eerste moet ik em ook hoog in toeren laten brullen zodat ik zeker ben de volgende versnelling te halen.
En ik herhaal dus dat 2 dagen geleden de wagen nog lekker 130 reed al schokte ie heel soms (en waarom ik dus besloot zelf eens bij te regelen).
Iemand een idee? Krijg ik nu teveel of te weinig benzine of ligt het probleem nu elders?
P.S. Heb toen ook even bougies bekeken en waren wel lekker nat en zwart van de roet
Greets dennis