Miniii schreef:
Want waar zit die waterpomp ergens?
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cooling/3.htm
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Miniii schreef:
Want waar zit die waterpomp ergens?
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cooling/3.htm
Jaapio
Ja dacht ik al, bedankt, dan vrees ik dat het de waterpomp is. koelvloeistof wordt ik in het rond geslingerd.
Kan dat te maken hebben met een beetje vermogens verlies?
jahoor... kijk maar naar de mini van caspar.... we verdenken het termostaat.... zn motor word VEEEEL te heet... hij moet blijven rijden.... liefst op de snelweg... anders raakt ie over verhit... gaat ie stotteren en dan valt ie uit..... even 5 minuten laten afkoelen en dan wil ie weer starten...
hij heeft dus ook bijna geen vermogen...
gr Fred
Hey fred ik hier!
Mijn motor wordt niet heel heet daar ik steeds het water niveau zelf goed bij houd. De temp is normaal. Maar sinds gister lekt hij flink. Ik vrees dus de waterpomp. Maar dat hij gister ineens sneller en mooier liep dan ik gewend ben vind ik appart. Ik wist niet anders dan dat mijn mini zo loopt zoals hij nu loopt. niet echt vlot dus, dacht dat dat zo hoorde, maar van zichzelf moet hij dus vlotter kunnen. Denk dat de oorzaak ergens anders ligt, maar waar... Zowiezo, en dat heb jij ook gezien fred haha, loopt hij behoorlijk rijk, maar daar moet ik toch ook geen verlies van krijgen?
Geen vermogen wil ik ook niet zeggen, want hij heeft op de snelweg toch een top gehaald van 131 km/u (op de teller dan)
Ingediend door bartje100 op wo, 16-04-2008 17:09
Heb een beetje hetzelfde probleem. Weet zo geen oplossing maar ben wel erg nieuwsgierig.
Vooral als ie koud is zit er geen puf in...houdt erg in dan. Later gaat het beter.
De ene keer kom ik niet boven de 100, de andere keer haal ik met mak 135.
Heb ook een temperatuurprobleem en verlies veel koelvloeistof, zonder dat er een lek is.
Ja dat het ik ook zo'n beetje, alleen weet ik waar hij lekt, maar dat gaat opgelost worden. Maar als de koelvloeistof lekt dan gaat het toch ergens heen. kan niet zomaar verdwijnen dus het lekt ergens. kijk even langs het blok of het daar nat is, bij het thermostaathuis en dergelijke.
Bartje heeft zijn eigen topic geopend, dus hier graag alleen verder over het probleem van miniii
Ingediend door bartje100 op wo, 16-04-2008 23:21
Crispy schreef:
Bartje heeft zijn eigen topic geopend, dus hier graag alleen verder over het probleem van miniii
Klopt, maar dat gaat alleen over de koelvloeistof. Ben daarnaast ook benieuwd naar het 'inhouden', vandaar mijn reactie in dit topic. Wilde zeker niet dubbelposten.
1. Check koppakking.
2. kijk of er geen scheurtje zit tussen de cilinders in. (kan ook alleen zichtbaar zijn bij warm blok).
3. is ontsteking goed (afgesteld).
4. is carter ontluchting OK
5. zijn bougies juist
Hoe kun je een eventuele verstopping in je carterontluchting weghalen?
RE: Vermogens verlies?
Ingediend door Miniii op ma, 14-04-2008 22:21
Ik was vanavond even aan het kijken naar mn mini omdat hij koelvloeistof lekt. Nu heb ik al nieuwe pakking op het thermostaathuis, maar denk dat ik ook slangen en radiateur ga vervangen, want dat is ook niet super meer, maar hij lekt ergens anders, bij de wieltjes van de vsnaar, kan dat? Want waar zit die waterpomp ergens?
Terwijl ik daar naar aan het kijken was draaide mijn schoonpa de dop van de kleppendeksel los, en toen zakte hij in toerental en ging minder mooi lopen, en toen hij hem weer terug draaide liep hij weer mooier. Hoort dat wel?
Toen ben ik weer naar binnen gegaan, en toen ik later weg reed, toen merkte ik dat mn minitje ineens veel meer vermogen had! Liep ook heel mooi! maar dat was niet heel lang, toen reed hij weer als vanouds, zoals ik gewend was, maar hij kan dus beter. Waar kan dat aan liggen? Kan dat te maken hebben met dat hele koel gebeuren, of wellicht de snaar? Of met die olie dop? Hij is ook wat rijk afgesteld, maakt dat verder ook nog uit? Toen hij ook meer vermogen had leek het ook of de dashboard verlichting feller branden, ik weet niet of daar ook wat aan af te lijden is.
Het is een mini 1000 uit 89.