ja, in het kort:
de verschillen zitten in de diameter van de pijp.
En de (eind)demper voor een Van / Estate is anders i.v.m. de extra lengte (achter het subframe).
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
ja, in het kort:
de verschillen zitten in de diameter van de pijp.
En de (eind)demper voor een Van / Estate is anders i.v.m. de extra lengte (achter het subframe).
groetjes,
Theo van den Bogaard
Is de diameter wel eenvoudig aan te passen?
Punt is namelijk dat ik een standaard uitlaat wil voor onder de Van omdat we de Van vooral voor lange afstanden willen gebruiken en het dus geen enorm kabaal in de auto moet zijn. Zijn het grote diameter verschillen?
Alvast bedankt
groet Arjen
even voor de duidelijkheid, heb je een standaard 1000? of 850 in je Van ? en je wilt er een uitlaat van een standaard 1300 '96-er onder hangen? Dan heb je ook nog verschil in spruitstuk, misschien ben je toch beter af met gewoon een nieuwe uitlaat voor een Van ? of aanpassen van de diameter makkelijk is hangt af van je kunde met een lasapparaat om een verloop/verlengstuk te maken.
(www.minispares.com geeft:
EXHAUST,MANIFLOW VAN/PICKUP EXHAUST
The long wheel base of the Mini Van, Wagon and Pick-up means the popular RC-40 exhaust comes up a little short! This system from Maniflow (pipes, resonator and muffler), is made for the long bodies. It has the same great flow characteristics of the RC-40. Just because you have a utility vehicle it does not mean you can't be sporty and quick!
Fits the Following Cars: MINI
C-ARA339 Categories: [EXHAUST] [PACKABLE ]
Price: £88.26 + VAT where applicable. Qty:
EXHAUST.MINI VAN & ESTATE EXHAUST
No Description Available for this item yet.
Fits the Following Cars: MINI
GEX155 Categories: [EXHAUST] [PACKABLE ]
Price: £34.86 + VAT where applicable. )
Maniflow uitlaat bij BvL in de prijslijst 230 Euro Ex btw
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dat vroeg ik me dus ook af?
verschil zit tussen een 1000 en een 1300 uitlaatspruitstuk?
De motor is een 96-er cooper (1300) carb
mocht dat kloppen dan heeft ie denk ik toch het juiste spruitstuk op de motor als die nu in de Van ligt.
Oké, aangezien e.e.a. niet helemaal duidelijk is.
In mijn Van ligt een 1300 96-er cooperblok met enorm veel lawaai makende uitlaat(lek). Nu wil ik een standaard uitlaat voor een Van eronder leggen.
Ik weet nu (nog) niet wat de diameter is van mijn spruitstuk, en wat de diameter is van de uitlaat.
Hopelijk is het zo een stuk duidelijker.
Enne Theo(vd B) je hebt de Van toch al es gezien bij mij in Breda?
Groet Arjen
je hebt de Van toch al es gezien bij mij in Breda?
.. aha .. ben jij dat (Arie B - dat deed bij mij even geen lichtje branden )
in dat geval, zou ik er niet een 'standaard - Van' uitlaat op gaan zetten, dat is als de spreekwoordelijke hardloper die door een rietje moet ademen. Ik zal vanavond dat standaard rietje van mijn Van eens opmeten ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
standaardpijp Van na het spruitstuk = 33mm Buitendiameter
standaard 1300 metro Gta = 38mm
Big Bore voor de Metro (Janspeed) = 44 mm
ik denk dat het verstandig zou zijn een Medium of Big Bore te keizen, misschien kan Remko iets leuks voor je meenemen uit engeland ?!
groetjes,
Theo van den Bogaard
precies, gewoon een medium bore kopen en dan een "stille" eind demper kopen.
ik heb een rc 40 uitlaatje en dat is prima te doen op lange afstanden...
oké thanx voor de tips.
Kga wel es bij Remko informeren of die inderdaad niet iets leuks kan meenemen. Hij heeft nu al wel een play mini big bore uitlaat liggen voor een Van maar dat vind ik dus echt teveel lawaai gaan maken.
Kzal zondag op de Clubdag wel es kijken en navragen wat de Van daar allemaal hebben, en natuurlijk verschil beluisteren...
Groetz Arjen
p.s. wat mij betreft kan dit topic op slot.
RE: verschil 1000 / 1300 ivm Uitlaat
Ingediend door Arie B op di, 13-04-2004 09:14
Dag Allemaal,
Kan iemand mij vertellen of er een verschil zit tussen een 1000 en een 1300 uitlaatspruitstuk?
Ik kan/ga nl. voor m'n Van een zgan uitlaat kopen. Vanaf het uitlaatspruitstuk tot en met helemaal naar achteren. Heeft iemadn enig idee of dit zomaar kan?
De motor is een 96-er cooper (1300) carb.
Alvast bedankt voor de info!
Groet Arjen