Je hebt een A+ blok op de foto staan en 2 verschillende ontstekingen liggen.
De oude is van een A-blok en zal niet in het blok passen. Ook het asje en de borging van de ontsteking zijn niet van een A+ blok.
De nieuwe ontsteking is wel van een A+. Je zult op zoek moeten gaan voor een ander asje en vork om je ontsteking te kunnen plaatsen. De nieuwere ontsteking lijkt aangepast te zijn?
Het asje is gewoon naderhand te plaatsen. Handig is om er even een lange bout in te draaien zodat je hem nog vast kunt houden.
- Login of registreer om te reageren
RE: verschil 1300 blokken ontsteking
Ingediend door Spaiky op zo, 22-06-2008 13:55
Ik heb een vraagje en kan deze moeilijk terug vinden via de zoekfunctie...
Maar als er al een topic hierover gaat, plak me daar dan maar neer
Ik wilde mijn ontsteking gaan plaatsen in mn nieuwe motorblok (12HC21AA), maar dit bleek anders te zijn dan ik gewend was. Normaal schuif ik eerst altijd een soort van plaatje in/op het gat van de ontsteking, welke je daarna vastzet met twee bouten. Daar bovenop/in komt dan de ontsteking te zitten. Maar deze plaat (zoals op onderstaande foto te zien) bleek niet in dit gat te passen, en de grootte van het gat in het blok (ook te zien op onderstaande foto) bleek evengroot te zijn als de ontsteking zelf.
Is het nu de bedoeling dat er in mijn geval helemaal niet zo'n plaat gebruikt wordt? Hoe zet ik dan de ontsteking vast (als het kan graag met een voorbeeldplaatje ofzo )
En ik kreeg, na de opbouw, dat ding waar de ontsteking insteekt, en wat weer rust op je nokkenas, er niet in. Want nu is het gat dus te klein. Had ik deze ervoor al erin moeten steken, nog voor ik het blok op de bak gezet had? Dat ik hem er dan onderlangs in wurm ofzo??
En mn nieuwe ontsteking, zoals te zien op de foto, elektronisch uiteraard, pastte ook weer niet in die lange 'pin'. Nu heb ik de volgende pagina ook al bekeken, maar is het niet makkelijker, of is het misschien niet mogelijk, om een andere pin te zoeken waar deze wel in past? Zodat ik niet de hele onsteking moet ombouwen? Of is dit geen grote klus??
Ik kom nu dus ineens drie probleempjes tegen, waar ik even geen rekening mee gehouden had. Ik wist niet dat hier verschil in zat. Iemand die weet hoe dit komt en wat ik kan/moet doen?