TLR-Mini zegt
Het a+ blokje heeft een zg. Verto koppeling, dus inderdaad met een ander vliegwiel en een andere vertanding. Hierop moet dus inderdaad een andere startmotor. (die van een Metro past ook)
Je moet je bedrading enigszins ombouwen, ik weet niet meer precies hoe. Voor zover ik me herinner heb ik het oude start relais gewoon laten zitten. De accukabel heb ik wel op één punt van het oude start relais aan elkaar geknoopt zodat ik het startrelais uit kon schakelen en het zodoende geen extra stroom vreet tijdens het starten. De draad die het startrelais deed inschakelen (dus van je contactslot) heb ik direct naar het startrelais op de startmotor verbonden. Het oude startrelais functioneert dus alleen nog maar als verbindingspunt.
Het is allemaal niet zo moeilijk maar als je er niet uitkomt laat het dan weten dan kijk ik eens en maak wel een schema.
Greetz TLR-Mini
- Login of registreer om te reageren
RE: verschil A en A+ startmotor
Ingediend door Job op do, 19-02-2004 23:10
Ik ben een A+ blok in mijn mini aan het zetten.
Maar uiteraard enkele vragen:
-past een A startmotor niet op een A+ blok?
De vertanding lijkt anders. Toch zat er origineel een A+ blok in deze 84-er 1000E, maar wel met oud type startmotor. En dus het relais op het schutbord.
Kennelijk een overgangsblok (A±)?
Kan ik de bedrading rechtstreeks op een nieuw type relais (op de startmotor) aansluiten, of haal ik die afstand niet?
Groet,
Job (Oh ja, en past een koppelingsplaat met veren (A) in een A+ blok (nu koppelingsplaat zonder veren)?