verschil in metro/mini schijfremhubs?

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Ik heb op mijn mini de linker hub vervangen voor een ander omdat de buitenste lagerschalen er los in lagen.
Nu heb ik net de mini naar de garage gebracht en zie ik dat het linkerwiel zo'n 10mm naar binnenstaat.... maar dan wel "waterpas" niet schuin.
Wat ik tijdens het rijden merkte was dat de mini naar links trekt, wat zou kunnen komen door de reparatie. Maar nu twijfel ik toch wel hoe het kan komen dat het wiel nu 10mm naar binnen staat?

Ik zou de mini laten uitlijnen, maar als de hub niet oke is heeft dit niet veel zin.

Weet iemand of dit kan komen door een ander type hub, van bijvoorbeeld een metro, of cooper/cooper s?

alvast dank.

met vriendelijke groet
Bas

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Als je van boven af kijkt, staan de wielen dan zo : / \\ ?
Let op de lengte van de stuur arm... Daar zit wel een behoorlijk verschil in, (mini-metro)

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

wiel staat zo: |
ik heb trouwens ook het a-paneel vervangen, hierdoor kan het spatbord iets naat buiten zijn gekomen, maar dat verklaart mijn trekken naar links niet...

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

aan de fuseekogels kan je goed zien of het een Mini of Metro hub is ..
fotootje?

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Misschien kan je het even opmeten? Midden Frame tot .... ?
Hoe heeft de Garage dit trouwens opgemeten?

Groeten Miniauto!

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

De garage heeft het niet opgemeten, ikzelf zag het ineens.

Ik ga zo tussen de buien door het wiel eraf halen en dan naar de gietnummers kijken en meten. Misschien is het ook wel psychisch en denk ik alleen maar dat hij (optisch) naar binnen staat. De rechter kant steekt namelijk zo'n 12mm uit de wielkast en links staat hij in de wielkast.

groet,
Bas

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Hoef je weinig te meten en nummers te zoeken.
Zoals Theo al zei, er zit een dusdanig verschil in de fusee kogels van eem Etro dat je dat heel snel kan zien of het een Metro of Mini fusee is.

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

O:) Ahum,
toch maar nagemeten en nu blijkt dat het rechter a-paneel/spatbord +/- 2mm naar binnen loopt en de linker zo'n 4mm naar buiten.
De buitenkant wielen staan beiden 205mm vanaf de schokbreker.
Kwestie van gezichtsbedrog dus. (schaam, schaam)
De nummers BTA187 LH zijn gelijk, LEE sg42 is bij de nieuwe LEE 2....

Morgen wordt de mini uitgelijnt, ben benieuwd wat eruit komt.

allen dank voor de reactie, mar als ik iets beter had gekeken had er niets gepost hoeven worden.... |:(

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Update: Net terug van de 3d meet/uitlijn bank.
blijkt dat de naloop van links en rechts een dikke 3graden scheelt. En dat met standaard trek-armen. Vermoeddelijk heeft een vorige eigenaar een aanrijdinkje gehad en deze niet goed hersteld. Ik heb laats polyflex rubbers geomnteerd. Ik vond het al vreemd dat er vulplaten waren gebruikt bij de vorige standaard rubbers....
Nu heb ik weer een uitdaging erbij als deze gerestaureerd gaat worden...

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

helter skelter schreef:
Nu heb ik weer een uitdaging erbij als deze gerestaureerd gaat worden...


Kwestie van een ander voor subframe en klaar..

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Was het maar zo simpel, ik heb net goed gekeken. De plat waar de achterste subframemountings op bevestigd zitten is heel iets ingedeukt... :'(
Moet maar op zoek gaan naar nog een solid-mount subframe...

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

solid-mount subframe ?

Volgens mij kan je toch gewoon de rubberen (niet geheel uit rubber) ophangbeugels vervangen voor Solid-mount (geen rubber tussen) ophangbeugels. Heeft mijn nieuwste aanwinst ook. d:)b

Groeten Miniauto!

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

Jazekers, maar dan zit ik nogsteeds op de originele, zwaar verbogen, bevestigingspunten te werken.
Heb vandaag het subframe "los" gehad. Normaal lopen de bevestigingsplaatsen op het schutbord vlak. Als je er een lat langs legt liggen ze op 1 vlak.
Bij mij zijn ze +/- 10mm ingedeukt. En ik kan het niet recht zetten want het frontje is hierop aangepast. [size=85:39n6m05h](lang leven mensen die geen verstand van auto's hebben en zulke 'reparaties' uitvoeren...)[/size:39n6m05h]

groeten Bas

RE: verschil in metro/mini schijfremhubs?

helter skelter schreef:
[size=85:2awcknm9](lang leven mensen die geen verstand van auto's hebben en zulke 'reparaties' uitvoeren...)[/size:2awcknm9]



Ind! |:( |:( |:( |:(