Ander in en uitlaat spruitstuk. Wel gietijzer, maar iets andere flow. Andere ontsteking. Hif tov HS maakt ook wel iets uit, is gewoon een wat modernere carburateur. In de praktijk zal je d'r weinig van merken ben ik bang. Beter investeren in een andere kop en andere nokkenas, dan ga je verschil maken.
- Login of registreer om te reageren
RE: verschil in vermogen mini 1000 en metro 1000
Ingediend door geert62 op do, 28-03-2013 13:45
Hallo,
als je bv voor het jaar 1986 de gegevens over vermogen tussen een mini en een metro vergelijkt, zitten er nog behoorlijke verschillen,
weet iemand waar dit aan ligt ?
mini : 998cc, compressie 10,3 31 kW bij 5250 toeren, koppel 68 nM bij 2600
metro : 998 cc, compressie 10,3 35 kw bij 5500 toeren, koppel 74 nM bij 3250
er is een verschil in carburator HSU4 - Hif 38 , maar is zelfde diameter
andere cilinderkop?
octaan gehalte is zelfde 97
alternator voor de metro is sterker ( 45 A tov 34 A, dus zal ev meer kracht onttrekken
ook maximumsnelheid èn versnelling is in't voordeel van de mero die wel 100 kg meer weegt ( 640kg -749 kg) top 132, 1-100 in 18,2 sec voor de mini, 138km/u, 18,5 sec voor de metro met langere eindverhouding.
De vraag is niet louter theoretisch, want die 4 kw extra kunnen van pas komen, juist weten waar die van komen. ( carbuator, kop, inlaat, uitlaat ?
graag jullie advies.
grten, Geert .