verschil koppen

RE: verschil koppen

Weet iemand het verschil tussen een 11 stud mkIII cooper s kop en een gewone MG-metro kop.

Oftewel: welke is sneller? :9

RE: verschil koppen

ik meen me te herinneren dat DV zei dat de MG kop de beste flow had, van de koppen 'in standaard vorm' .. maar of dat veel scheelt ?

MG-metro: er is makkelijker aan te komen; mijn GTa kop met dezelfde maat kleppen is loodvrij; die twee gaten kan je bij (laten) boren

de 's' kop had standaard dubbele klepveren

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: verschil koppen

de MG kop is uit de doos het beste..
vanwege de speciale frees die ze in het gebied direct achter de klep er in hebben geragd..

niet iets wat je zelf niet zou kunnen doen overigens..
wel een speciale vorm met choke (het loopt iets over-verticaal)


echter, als basis materiaal om een kop te poorten zou ik een gewone 1275 kop gebruiken en daar een set nieuwe grote kleppen in zetten ( die hebben een beter profiel dan de oude). je hebt meer "vlees" om ht gebied bij de zitting te optimaliseren. en het kost minder.

RE: verschil koppen

Joost, weet je wat je ongeveer kwijt zou zijn om een kop te poorten, flowen en grotere kleppen erin te zetten?

Ik heb ook al zitten denken aan een MG-kop (gebruikt) maar aangezien ik nog een compleet blok heb staan met maar 30 dkm op de klok...

RE: verschil koppen

als je iets wilt met een kop moet je maar even PM doen.

al met al is het veel werk (reken op zeker 15 uur per kop met alles er op en er aan, varieert nogal per casting).

ik maak in principe Vizard patterns.. dwz.. gewoon alles volgens het grote gele boek..al gebruik ik andere kamers die veel dichter bij het origineel lijken te liggen (zoals ook KC, Vmax,Bill Richards etc) jammer genoeg is het minimaal net zo veel werk |:( .

Ik zou graag een flowbench hebben maar dat is voor de hobby niet echt betaalbaar |:( als je heel goed zoekt zijn er volgens Keith C de winsten te vinden in de middenste uitlaat poort ( maar hoe, dat krijg je niet uit hem :)))


op zich is een MG kop prima..jammer genoeg is loodvrije benzine nogal tuig en zijn vaak de stelen van de kleppen ingepit en moet je alsnog nieuwe er in zetten (en dan kan je goedkoper een gewone 1275 gebruiken).

voor het inzetten van alleen loodvrije zittingen moet je rekenen op ca 110 euro (dat kan ik zelf niet)en daar komt dan de rest nog bij. gaat dus best in de papierebn lopen


dit is een kop voor Dennis_P. Hij had zelf het meeste ruwe werk al gebaan (en gezandflowed) en ik heb alleen hier en daar wat correcties gemaakt, maar niet heel veel. Verder heb ik de zittingen en de kleppen geslepen (setje 2de handsjes in de uitlaten want de oude ,die waren mazzl). en omdat ik het niet kon laten heb ik de kamers ook maar gedaan..in dit geval een conservatieve vorm maar wel met maximale deschrouding (in het NL ....ontmanteling ???) van de klep maar wel zo dat je nog wat marge hebt voor je pakkingen .. het kan dus nog verder, maar dan wordt het nogal kritisch

weer veel te lang mee bezig geweest voor wat een quick en simple project had moeten zijn maar jah O:)


http://www2.freepichosting.com/Images/421596736/0.jpg

[size=75:2l4lhg25][Img-tags verwijderd, foto te groot voor directe plaatsing op het forum - Demelza][/size:2l4lhg25]

RE: verschil koppen

Kan iemand mij vertellen wat de standaard maat is van de in en uitlaat kleppen bij een metroblok?

Ik heb deze bij mij even snel met een schuifmaat opgemeten en kwam uit op 33 en 30 mm.

Alvast bedankt!

Pieter

RE: verschil koppen

zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm

groetjes,
Theo van den Bogaard