Ik kan me vergissen, volgens mij bij de latere S versies als verschil vol lederen bekleding ipv half en een meer luxueuze afwerking: velgen, instrumenten, "body opsmuk"... Wie weet meer?
- Login of registreer om te reageren
Ik kan me vergissen, volgens mij bij de latere S versies als verschil vol lederen bekleding ipv half en een meer luxueuze afwerking: velgen, instrumenten, "body opsmuk"... Wie weet meer?
Latere, ja, de nep-S
Om te beginnen is er al niet zoiets als 1 enkele Cooper-uitvoering; je kan net zo goed vragen wat de optische verschilen zijn tussen een Mk.1 Cooper en een Innocenti Cooper (wat er meer zijn ). S betekende door de jaren heen de nog snellere versie van de toch al snelle Cooper. De S toevoeging heeft van oudsher iets legendarisch. Optisch was er weinig verschil, alleen is er een periode geweest dat een tweede benzinetank een optie was voor de S. Wil je het in detail weten dan is "De Originele Mini Cooper en Cooper S" van John Parnell een aanrader. Dit boek gaat echt tot op het dopje van het ruitensproeierreservoir aantoe.
Iedere Mini is in principe op te bouwen volgens een willekeurige specificatie en dus kun je ook best een Cooper ombouwen tot Cooper S. Maar als je een originele 60's Cooper hebt, van toen ook de S nog wat betekende, wil je dat helemaal niet, want zoals hij origineel is, is de auto meer waard (tenzij je met oplichting bezig gaat houden en de auto als origineel Cooper S gaat aanbieden misschien, maar dat is weer een ander verhaal).
Alleen op het laatst, volgens mij was dat een dwaling van Rover Nederland maar mogelijk dat het ook elders so is gegaan, werd als optie een Sport Pack op een Mini Cooper geleverd, bestaande uit brede wielen en spatborden, extra klokjes in het dashboard en nog wat spul. Niks om de auto sneller te maken. Sterker nog, door het extra gewicht en misschien ook wel extra weerstand door brede banden en spatborden was deze minder snel. Gaat het je hier om, dan ben je met de aanschaf van Sport Pack spatborden en -wielen al een heel eind.
Verder worden ook '91 carb Coopers uitgerust met een John Cooper tuningspakket Cooper S genoemd (terechter dan de Sport Pack auto's, want deze zijn wel beduidend sneller dan de standaard uitvoering).
Ingediend door Racing Green op zo, 30-11-2003 15:56
Eelke schreef:
Alleen op het laatst, werd door Rover Nederland maar mogelijk dat het ook elders so is gegaan, werd als optie een Sport Pack op een Mini Cooper geleverd, bestaande uit brede wielen en spatborden, extra klokjes in het dashboard en nog wat spul.
In België was dit sinds 1997 standaard, op de mini seven na is sindsdien bij mijn weten geen 12" mini meer verkocht hier.
En ik hoop echt dat hij niet de MINI bedoelt want dan is je typwerk voor niets geweest Eelke
Bart.
Je kan zo'n "Nep-S" toch nog wel lekker snel maken met allemaal leuke dingetjes van MiniSport en MiniSpares; ander kopje, ander uitlaatspruitstukje, andere eindoverbrenging, electronisch oppeppertje, kortom leuk, leuk en nog eens leuk.
Maar het blijft een Nep-S
Ingediend door Racing Green op zo, 30-11-2003 17:09
Mini Power schreef:
12" is tot op het allerlaatste nieuw verkocht...
Ik had het over de Belgische markt hoor
Bart.
Racing Green schreef:
En ik hoop echt dat hij niet de MINI bedoelt want dan is je typwerk voor niets geweest Eelke
Yup, dat zou ook nog kunnen.
En dan hebben we nog natuurlijk de conversie cooper en S de works Cooper en Cooper S natuurlijk.
grtz
RE: verschil tussen mini cooper en mini cooper S
Ingediend door tom2turbo op zo, 30-11-2003 14:44
wat zijn de verschillen tussen
mini cooper en mini cooper S
zowel technisch als optisch en is een cooper naar cooper S te maken
dankje