Verschil van bougies

RE: Verschil van bougies

Hoi,

Deze week ben ik een beetje tegen het probleem van het stotteren van de auto aangelopen.
Koppeling indrukken en dan afslaan.
Nu heb ik de bougies vervangen en het dashpot gevuld met olie en nu lijkt het weer een wat beter te lopen.

Maar wat ik me afvraag, waarom :S is er verschil tussen deze bougies?

de bougies die ik eruitgehaald heb zijn 4x NGKR BR7ES
ik heb deze vanmiddag vervangen voor 4x ngk bpr6e.
Wat is het functionele verschil tussen deze bougies?
Er is verschil tussen deze bougies de laatste bpr6e heeft een platte kop die vastzit en de br7es heeft een eentje die je er kan afdraaien.
Wat heeft het draaipuntje voor nut?

Morgenvroeg kijken met starten hoe hij nu loopt anders wil ik hem afstelllen.
Of ik dit laat doen of zelf ga doen ben ik nog niet helemaal uit ben namelijk (nog?) niet zo handig met de mini.

het is een 1300 carb cooper :)

gr,
John

RE: Verschil van bougies

een 7 serie is iets kouder dan een 6 serie.
Het draaipuntje maakt de top van de bougie geschikt voor een bougiedop met een dikke aansluiting. Bi sommige bougies zit die er direct al op.
weet je oevrigens zeker dat je de types goed hebt geschreven? Ik ken bij de NGK's de extensie "ES"als ongeveer de standaard lange schroefdraadlengte & neusdiepte. Niet eenlosse E.

Zelf heb ik ook goede ervaringen met de BKUR7ET. Dat is een bougie met een 16mm zeskant, wat als voordeel heeft dat bij het losdraaien je niet plots de bougiesleutel zwikt, waardoor het topje een klap kan krijgen en breken. Ook heeft deze bougie drie massa elektrodes. Is daardoor redelijk stabiel kwa werking.

RE: Verschil van bougies

Bedankt voor je reactie :)

Dit is het doosje van de nieuwe bougies die er dus nu inzitten.




Mijn oude bougies zien er zo uit.

RE: Verschil van bougies

bpr6 wordt bij de meeste minitjes met standaard of stage 1 gebruikt, bij verder opgevoerd speelgoed willen er nog wel eens bpr7's gemonteerd worden...

mocht je er niet uitkomen met de afstelling, mag je altijd langs rijden in eindhoven ;)

RE: Verschil van bougies

@red ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen.
Het haynes service and repair manual is voor mij nog chinees op sommige dingen na dan:)
Dus als je het me een keer kan laten zien hoe je dit het beste aanpakt graag ! Wanneer heb je tijd :+)

RE: Verschil van bougies

Is er iemand die ervaring heeft met bpr6evx of een bpr6eix bougie? De eerste is met een v-groove, die andere is met iridium. Of gewoon maar de vertrouwde bpr6es blijven gebruiken;-)

RE: Verschil van bougies

V shape vroeger gebruikt toen ze net uit kwamen (90's), gewoon prima NGK bougie, maar geen merkbaar verschil met de ES. Misschien wel op rollenbank en 4 gastester, maar in praktijk onmerkbaar.
Iridium type heb ik gebruikt voor modelmotoren (weliswaar van Denso ipv NGK) omdat ik deze gesponsord kreeg. Ik kan je vertellen dat ik met deze bougie nooit startproblemen heb gehad of vetslaan. Liep net een tandje lekkerder dan de standaard bougie. Maar wel 4x zo duur geloof ik. Wel als rookie een 2e plaats mee gehaald op een EK.

RE: Verschil van bougies

Ik heb dezelfde ervaring met iridium bougies in mijn Ducati - start beter, loopt net iets mooier en zou veel langer mee moeten gaan. Op eBay af en toe voor leuke prijzen te koop - in de winkel wat te duur.

Mvg,

Otto

RE: Verschil van bougies

Voor een ducati is dat misschien nog te doen, maar voor een auto die dagelijks wordt gebruikt vind ik ze wel erg duur.. Ik blijf bij de standaard, misschien de v-groove een keer proberen..