een 7 serie is iets kouder dan een 6 serie.
Het draaipuntje maakt de top van de bougie geschikt voor een bougiedop met een dikke aansluiting. Bi sommige bougies zit die er direct al op.
weet je oevrigens zeker dat je de types goed hebt geschreven? Ik ken bij de NGK's de extensie "ES"als ongeveer de standaard lange schroefdraadlengte & neusdiepte. Niet eenlosse E.
Zelf heb ik ook goede ervaringen met de BKUR7ET. Dat is een bougie met een 16mm zeskant, wat als voordeel heeft dat bij het losdraaien je niet plots de bougiesleutel zwikt, waardoor het topje een klap kan krijgen en breken. Ook heeft deze bougie drie massa elektrodes. Is daardoor redelijk stabiel kwa werking.
- Login of registreer om te reageren
RE: Verschil van bougies
Ingediend door Bonske op vr, 09-09-2011 21:58
Hoi,
Deze week ben ik een beetje tegen het probleem van het stotteren van de auto aangelopen.
Koppeling indrukken en dan afslaan.
Nu heb ik de bougies vervangen en het dashpot gevuld met olie en nu lijkt het weer een wat beter te lopen.
Maar wat ik me afvraag, waarom :S is er verschil tussen deze bougies?
de bougies die ik eruitgehaald heb zijn 4x NGKR BR7ES
ik heb deze vanmiddag vervangen voor 4x ngk bpr6e.
Wat is het functionele verschil tussen deze bougies?
Er is verschil tussen deze bougies de laatste bpr6e heeft een platte kop die vastzit en de br7es heeft een eentje die je er kan afdraaien.
Wat heeft het draaipuntje voor nut?
Morgenvroeg kijken met starten hoe hij nu loopt anders wil ik hem afstelllen.
Of ik dit laat doen of zelf ga doen ben ik nog niet helemaal uit ben namelijk (nog?) niet zo handig met de mini.
het is een 1300 carb cooper
gr,
John