Verschilende diameters van asjes?

RE: Verschilende diameters van asjes?

Ik ging dit weekend poly bussen halen die in het gat van de onderste draagarm zitten en scharnieren om dat (gebogen) asje dat onderdeel is van het subframe. Thuis aangekomen bleek dat de bussen niet paste. Het gat waar de as doormoest was te klein. Weer naar de winkel gegaan en daar lieten ze me zien dat het wel paste met een as uit het magazijn. Het bleek dat het asje dat ze hadden 12,7 mm was en mijn asje 15,7 mm. Weet iemand hoe dit zit? Heb ik een raar type subframe? (oud/nieuw?) Waar kan ik bussen krijgen die wel passen?

RE: Verschilende diameters van asjes?

Het gaat toch om deze ?
Linkje:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33185#

Voorzover ik weet zijn deze pennen nooit veranderd.
Zitten de oude busjes er bij jou nog aan vast geklemd/geroest ? Dan lijkt het net één geheel...

RE: Verschilende diameters van asjes?

die bedoel ik ja. Ik heb het subframe ooit (los, dus zonder auto) gekocht in belgie. Of het de bus erop is vastgeroest weet ik niet. Kom helaas zaterdag weer in de buurt van mijn Mini. Het leek iig alsof het massief was maar je weet het nooit. Hoplijk heb ik dus niet goed gekeken. Ik laat het weten...

RE: Verschilende diameters van asjes?

In een origineel rubber zit een metalen pijpje(althans bij mij wel), en omdat de asjes ook helemaal verroest waren, gelijk maar alles vervangen. Asjes kosten ook geen fortuin (bij DCM 20,- p.st.)gemonteerd met polyflex...
Stuurt strak hoor...

RE: Verschilende diameters van asjes?

Het zou dus best kunnen dat ze vast zitten geroest. Die asjes van DCM heb ik niet nodig omdat mijn aandrijfassen niet op die manier gaan passen. Ze moeten korter worden, heb het stuk nodig vanaf de schroefdraad tot de opgelaste revet. Ik draai nieuwe bij mijn opleiding en heb daarom de afmetingen opgemeten. Ik dacht dus dat er verschil zat tussen assen van subframes.

RE: Verschilende diameters van asjes?

Ik heb het ook gehad met mijn 'wokkels'. Daar bleef de bus die oorspronkelijk in het rubber hoorde achter. Omdat het rubber zo ongeloofelijk verweerd was, had ik geen andere optie dan het met een gasbrander verbranden en daarna de draagarmen en as schoon te maken. Had in eerste instantie ook gemist dat het bussen waren die vastzaken. Kruipolie (geschenk Gods O:) ) wil hierbij wel helpen. Het zijn waarschijnlijk zelfs twee busjes omdat dat de binnenkant draagarm 'zandlopervormig' is.

Zijn er trouwens nog meer mensen die ervaring hebben met polyurethaan in de onderste draagarmen (zandlopers) die slecht bevallen zijn (zie polyurethaan elders in tuning-forum)?