Marijn schreef:
Wat ik verder nog wilde vragen is of er nog verschil zit tussen verschillende 1300cc motoren qua vermogen? -->bv mini/metro of vanaf een bepaald bouwjaar meer vermogen?
Zie http://drcwww.kub.nl/~bogaard/minperf.htm
Metro's staan hier niet bij. Standaard Metro 1300 blok levert ong. 55/60 Pk. MG Metro waar Eelke het over had ong. 72 Pk. Komt voornamelijk door aanpassingen in de kop (grotere kleppen, en highlift rockers). Is veruit de leukste om voor te gaan na de turbo :)" title="Evil" />
Groeten Bert.
- Login of registreer om te reageren
RE: Verschillen 1300 blokken
Ingediend door Eelke op wo, 06-02-2002 00:31
Marijn schreef:
Wat ik verder nog wilde vragen is of er nog verschil zit tussen verschillende 1300cc motoren qua vermogen? -->bv mini/metro of vanaf een bepaald bouwjaar meer vermogen?
Want daar staat me iets van bij dat ik dat ergens heb gelezen.
Maar waarschijnlijk weet iemand wel zeker hoe het zit.
groeten Marijn
Er zit inderdaad wel wat verschil in. Een compleet overzicht kan ik je niet geven, maar voor zover ik weet is de beste standaard configuratie die uit de MG Metro (niet turbo). Dit zit ook in de laatste Mini Coopers met carburateur. Belangrijkste verschil is als ik het goed heb de spruitstukken (bij deze config gescheiden, inlaatspruitstuk verwarmd zoals bij Stage 1 kits, uitlaatspruitstuk schijnt wat weg te hebben van een LCB).