De preciese verchillen kan ik je niet geven. In elk geval zijn de spruitstukken anders. De 1275 GT heeft het bekende gecombineerde in/uitlaatspruitstuk, de latere (MG) Metro-blokken, ook toegepast in de laatste Coopers met carburateur, hebben gescheiden spruitstukken; een inlaatspruitstuk dat veel lijkt op dat wat je bij de meeste Stage1 kits krijgt en een uitlaatspruitstuk dat ook veel weg heeft van een LCB, alleen van gietijzer. Ik meen dat ook de compressie anders is en dat er verschil zit in de kleptuimelaars en grootte van de kleppen. Of het verstandig is om een "gewone" 1275 met een turbo uit te rusten zou ik je niet durven zeggen.
Het lijkt me in elk geval niet echt zinvol; ik zou eerst de "gewone" ademhaling dm.v. een stage 1 kit op peil brengen, voor dat je kunstmatige ademhaling gaat toepassen Je kunt immers makkelijker door een PVC-pijp dan door een rietje blazen.
- Login of registreer om te reageren
RE: verschillen mini 1300blok en mg 1300 blok
Ingediend door miniturbo op ma, 25-02-2002 23:32
ik zou graag weten wat de verschillen zijn tussen het ''normale'' 1300 blok van mini zoals deze in de 1275gt zitten en de blokken zoals deze in de mg metro turbo zitten.
want ik heb namelijk een losse turbo liggen van een 1300MG en ik wou eigelijk weten of het verstandig is om deze te monteren op een ''normale'' 1300 motor