warme lucht is minder efficient dan koude lucht en met deze hitte kom je dan erg arm uit met je mengsel...
- Login of registreer om te reageren
warme lucht is minder efficient dan koude lucht en met deze hitte kom je dan erg arm uit met je mengsel...
Dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn dat ie soms wat verslikt?
Bart schreef:
warme lucht is minder efficient dan koude lucht en met deze hitte kom je dan erg arm uit met je mengsel...
Volgens mij wordt je mengsel bij warm weer relatief rijker? warme lucht = minder dicht = meer brandstof per "kilo" lucht?
even een bougie er uit draaien en je weet meer.
Ingediend door Adonias op wo, 19-07-2006 23:45
Koude lucht kan meer zuurstof bevatten dan warme lucht. Koude lucht is dus beter voor de ontbranding.
vapour lock misschien?
als je brandstofleiding dicht langs je uitlaat loopt kan de benzine in de leiding al verdampen .. maar dan zou 'ie moeten inhouden, als je dat bedoelt met verslikken??
FWIW,
Theo van den Bogaard
@ Theo : ik was eigenlijk net onderweg,dus warm,tenminste niet motorisch warm gedraaid,was ze dus niet.
@ Rene : pas bijgevuld.
Het was ook niet echt inhouden (inhouden in de zin van ook motorisch afremmen,ze rolde gewoon door) of zo,eerder een moment van helemaal niks,ook geen "blaf" in de zin van teveel en een dikke rookwolk,nee meer een luchtbel,tenminste zo moet ik het maar omschrijven.
FF niks en weer doorgaan.
blissard schreef:
Volgens mij wordt je mengsel bij warm weer relatief rijker? warme lucht = minder dicht = meer brandstof per "kilo" lucht?
mijn fout...
solly
RE: Verslikken?
Ingediend door Bruutmans op wo, 19-07-2006 20:13
Kennen julie dat,dat je mini ineens (misschien komt het wel door die belachelijke hitte?!) tjah hoe zal ik dit uit leggen,het lijkt alsof ie ineens door zijn koppeling schiet,net alsof de kopp. op is,maar dan met de brandstof dus en niet in toeren omhoog maar net alsof ,ja verzuipen is het ook niet eigenlijk.
Het lijkt ook wel alsof je contactpunten op zijn dan stottert ie soms wel eens,alleen heb ik een electronische dus de puntjes kunnen niet op zijn.
Het was eigenlijk ook toen ze nog maar net liep,toen ze warm was,was het ook weg en ook met stevig ingetrapt gaspedaal,niet belachelijk racen of zo,maar wel even goed optekken.