versnelling of koppelings probleem

default

RE: versnelling of koppelings probleem

hi

als beginnend mini knutselaar , moet ik eerst de problemenzien te rangschikken, nu is het volgende aan de hand

de versneling heeft in als ie in de eerste versnelling staat totaal geen weerstand , bij veel gas geven veel toeren , en bij de tweede versnelling slipt ie in het begin nogal , vooral als er veel gas gegeven word , de derde en vierde zijn geen probleem.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn , ???

mvg Rene

RE: versnelling of koppelings probleem

als je je koppeling wilt testen dan moet je je auto laten rollen/langzaam rijden, hem in de 4e versnelling zetten en gaspedaal flink induwen en dan in 1 keer je koppelingspedaal loslaten.

als het motertoerental erg zakt is je koppeling nog goed, draait je motor op volle snelheid door en gaat het erg stinken in je auto dan is je koppeling aan vervanging toe...

succes.

RE: versnelling of koppelings probleem

mijn gokjes:
beetje duidelijkere info zou wel helpen..weerstand??? in of uit versneling?..heb je helemaal geen aandrijving op de wielen of wil hij niet in zijn versnelling??

of maakt de motor veel toeren tewijl hij eigelijk volledig gekoppeld zou moeten zijn.

ik denk dat je bedoelt dat je koppeling slipt als een dolle:

meest voor de hand liggende oorzaak als hij het eerst wel goed deed:

koppelings plaat versleten.

verbazend hoe snel je een plaat kan laten verdwijnen als je met je voet op de koppeling rijdt.

lekke krukaskeering (komt er olie op de plaat en dat glibbert lekker)

knullig ding..is wel een hel om er uit de krijgen zonder de motor er uit te halen..

check even of er olie onderaan het koppelings huis (er zit een drainage gaatje waar vaak een splitpen in zit tegen het vertsoppen).

default

RE: versnelling of koppelings probleem

tanx red flame

ik heb het geprobeerd en , het stinkt behoorlijk ja , en hij slipte als een gek


dus nu weet ik wat me te doen staat

bedankt

RE: versnelling of koppelings probleem

succes ermee!!!

RE: versnelling of koppelings probleem

ruikt lekker, toch... :r :r :r

default

RE: versnelling of koppelings probleem

bij het inbouwen van nieuwe koppelingsplaten zie ik in de werkplaats handboek , dat je moet centreren met behulp van 18g 684


weet iemand wat dat is en waar ik die vandaan haal .
of dat het ook anders kan

en wat is 18g 1381 , er staat , vliegwie losmaken van krukas met 18g 1381 , verwijder gereedschap en verwijder vliegwiel en koppleling als een geheel

daar gebruik je toch een poelie trekker voor ?

mvg Rene

RE: versnelling of koppelings probleem

ga ff zoeken op "vliegwiel"



dat centreren is kolder..je schroeft gewoon je hele koppeling inelkaar en je schuift de boel er op, het enige is dat je de "splines" (dat zijn die vierkante geultjes) van de plaat en het primaire tandwiel even moet oplijnen en je plaat moet natuurlijk soort van in het midden zitten.

een poellie trekker is meestal niet genoeg.. je heb echt een lomp stevig ding nodig.

RE: versnelling of koppelings probleem

De koppelingsplaat centreert zichzelf, maar de drukplaat dient gecentreerd te worden in de koppelings plaat. Met dit centreren worden de balanceer merktekens bedoeld die zijn ingeslagen op de drukplaat en de diafragmaplaat letter A. Deze dienen naast elkaar te liggen. Bij montage van het vliegwiel dient men het merkteken (1/4) op het vliegwiel in lijn te zetten met het merkteken A op de drukplaat. De diafragma plaat heeft ook het merkteken A en dient gemonteerd te worden naast het teken (1/4) op het vliegwiel. Dit is wat bedoeld wordt met centreren en is geen kolder.

Met het gereedschap 18g 1381 wordt een vliegwiel trekker bedoeld om deze te kunnen demonteren. Dus geen lomp ding want dat kan veel zijn. Met een poelie trekker heb je geen plaats om de bekken juist en op een fatsoenlijke gecentreerde manier te plaatsen.

Wil je betaalbaar gereedschap en dat zijn werk doet daar heeft Midlock gereedschap de oplossing voor.
surf naar link
klik op Midlock katalogus en ga naar N trekkers neem dan vliegwieltrekkers en de 1ste is die wat je moet hebben dit is wel in acrobat file.

default

RE: versnelling of koppelings probleem

mijn kopleling is oke

maar me versnelingsbak niet de eerste versneling i de feck en moet dus beginnen in me 2e verneling

ik moiet helaas me bak vervangen , ik hoorde dat het vaker voorkomt met een bak uit 89 heeft iemand ervaring


heeft iemand een versnelingsbak voor mij ?
mvg Panman

RE: versnelling of koppelings probleem

panman je vraagt een versnellingsbak dit is voor Marktplaats - gevraagd en niet voor Techniek Algemeen. Of bedoel je hoe je dit probleem kunt oplossen.

effe off-topic toen ik je bericht las lag ik in een deuk van het lachen. :D volgens mij heb je een buitenlands toetsenbord of een kater :+) O:) |:(

RE: versnelling of koppelings probleem

my thought exactly, theo...

onderstaand topic gaat over de kwaliteit van de versnellingsbak i.c.m. 1989...

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... ngsbak+jet

en voor het zoeken naar een versnellingsbak zal je toch zoals collega theo al schreef bij gevraagd of Jack Knight :9 moeten zijn ;)