Leuk verhaal zonder interpunctie, maar wat ik er uit opmaak is dat je een probleem met ontkoppelen hebt.
Als je 2 x je koppelingspedaal intrapt voor te schakelen is dan het probleem weg?
(2e x voelt het pedaal ook veel harder!)
Dan is of je hoofkoppelingscylinder of je hulpkoppelingscilinder aan een revisie toe.
O, small budget oplossing; gooi eens nieuwe dot4 in je koppelingreservoir en ontlucht de boel goed.
succes
- Login of registreer om te reageren
RE: Versnellingsbak aan zijn gootje??
Ingediend door MiniJoey op vr, 05-08-2005 21:03
Mini mensen nu heb ik echt een groot probleem,
Na mijn weekje ardennen begaf mijn mini het op de terugweg! De motor werd overhit! De goede anwb man repareerde mijn extra ventilator wat de oorzaak was en t leek prima!Totdat mijn motor uitviel tijdens het intrappen van mijn koppeling tijdens het sneldheids verminderen! Nu heb ik vandaag nog voorzichtig gereden en als ik de motor stationair laat draaien in zijn vrij hoor je een piep geluidje! Tijdens het opkomen heb ik minder vermogen als normaal en tijdens het rijden krijg ik het geluid van een electromotor (buiten het normale geluid van mijn brullende mini) Op een kruising zojuist kon ik helemaal niet meer schakelen! Ik gaf gas in zijn neutraal en daarna wilde ie wel weer! Ook bij terug schakelen van hellingen af regeert de koppeling erg laat en plotseling! Zelf denk ik koppelingsplaten! Maar is dat het??
Zoja zou ik graag de kosten willen weten. Iemand ervaring? Zelfdoen of laten doen??
Ook zou ik mocht het enigzins te betalen zijn dan meteen een 5 of 6 bak erin leggen! Weet iemand de kosten hier van exclusief en inclusief het laten monteren? Is dit goed zelf te doen? Zowel deze vraag bij koppelingsplaten als de gehele versnellings bak!
Mensen al weer van harte bedankt alvast!