Hoi,
Misschien geeft dit duidelijkheid:
Het deel van het diff-huis waar jij het over hebt is er hier af. De twee gladde vlakken zitten je diff-lagers. Je kunt dus wel het diff wisselen, in het zelfde huis, de lagers hebben dezelfde maat.
Maar als je de overbrenging wijzigt, dan moet je ook een tandwiel in je bak wisselen.
- Login of registreer om te reageren
RE: versnellingsbak en differentieel
Ingediend door metrodriver op wo, 11-04-2007 08:27
zoals de oplettenden onder jullie weten rijd ik een metro.
het is er een met de 1275 cc. A+ motor.
mijn probleem: de versnellingsbak is buggy, hij schakelt in 50% van de gevallen slecht.
omdat de bakken van de A+ (en misschien ook van de A) motoren allemaal hetzelfde zijn, dacht ik er over om een goede gebruikte bak te zoeken (waar dan??).
nu is het zo dat het differentieel een aparte eindoverbrenging heeft (3.444 : 1) tegenover de mini's.
dus voor een complete set moet ik lang zoeken...
is het mogelijk om het differentieel (waar denk ik geen problemen in zitten) van mijn setje over te zetten naar een andere versnellingsbak?
als ik de plaatjes in mijn Haynes bekijk is dat wat onduidelijk: de helft van het diff-huis vormt een geheel met het versnellingsbakhuis, de andere helft kan er wel af.
in mijn geval zou ik dan twee verschillende huishelften met elkaar moeten combineren (lekken??) en bovendien loopt het diff. tandwiel dan tegen een versnellingsbaktandwiel 'waar ie niet aan gepaard/op ingesleten is'...
voordeel van een overzetten is dat een mini bak+diff makkelijker te vinden zal zijn (??).
wat denken de 'techno-trousers' van het forum hier van?
p.s.(sst): iemand die een complete bak met 3.444 diff heeft liggen voor een uiterst lieve prijs mag het ook zeggen...
tx.