dat is je selector rod die niet in de vorken wil vallen.
kan inderdaad stroef gaan.
het is wel een redelijk soepel item en draaibaar(als ie gaat dan)
controleer eerst of de versnellingsbak in zijn vrij staat (geen versnelling geselecteerd met de vorken, ook de achteruit niet)
je kan de stang ook laten schrikken met een klein klapje met de hamer, misschien dat ie dan loskomt.
het is een kwestie van fröbelen en dan moet ie weer goed gaan.
je omschrijving klopt iig
ps. de laatste persoon die de bak in elkaar heeft gezet had niet zoveel verstand te zien aan de vloeibare pakking bij de lagers v/d uitgaande as
dat hoort bij de pakkingen zelf te zitten en niet waar er nog olie doorheen moet..
(ok ik hou zelf ook wel van vloeibare pakking, maar weet wel waar het hoort)
- Login of registreer om te reageren
RE: Versnellingsbak; hoe zit dit?
Ingediend door Nexus op vr, 02-10-2009 21:23
Ik zit met het probleem dat ik de uitgaande as van de versnellingsbak niet goed krijg. Het is een 1000 uit '91.
- De rode pijl geeft de buitenste as aan
- De groene pijl de binnenste
- De blauwe pijl de vorkjes in de versnellingsbak
In mijn optiek moeten de groene en de rode as nog een kwartslag met de klok mee gedraaid worden zodat de as midden in de vorkjes valt, maar dit schijnt niet te willen. Hij blokkeert op een of andere manier.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?