Is toevallig niet het verbindingsbusje ( die de schakelstift met de stangen verbindt ) een beetie uitgelubbert ?? T kan ook nog de schakelklok zijn die een beetje te groot is geworden ( daarmee bedoel ik de plastieken ring op de bodem ervan )
Als is met hoge snelheid niet goed wil schakelen is de temp van de olie waarschijnlijk ook te hoog, gebruik je wel een goede olie ? Ik gebruik 20W50 omdat de versnellingsbak dezelfde olie gebruikt als het motorblok zelf.
- Login of registreer om te reageren
RE: Versnellingsbak reviseren of vervangen.
Ingediend door Robbert op zo, 09-11-2003 00:22
Hallo luitjes,
Over niet al te lange tijd is mijn versnellingbak aan een revisie of een vervanging toe. Het gaat hier om een 1.3 Carb Cooper, met bijna 100.000 km op de teller.
Er schijnt nu in de bak het e.e.a. kapot aan het zijn. Schakelen gaat slecht, voornamelijk het vinden van de versnellingen en terugschakelen na een tijdje 120/130 gereden te hebben geeft problemen. De koppeling & de pook zijn nageken, daar is niets mee mis. Helaas moet het dus wel de bak zijn.
Is het nu verstandiger te reviseren, of om er gelijk een "nieuwe" in te kwakken?
Daarnaast, welke dingen gelijk mee aan pakken? Aangezien het blok er toch uit moet? De cupjes moeten zoiezo.
Bedankt
Robbert