alles gaat hier zeer voorspoedig met de revisie van de bak. Ik moet echt zeggen dat het demonteren me reuze meevalt. Zeker met een paar goeie tips van de boys van BvL.
Al mijn betweterige buurmannen verklaarden mij voor gek dat ik mijn eigen bak wilde reviseren en waren ook van mening dat het helemaal niet nodig was (ziet er toch goed uit die bak?)
Nah duh.. bij het demonteren van de mainshaft viel het hele naaldlager uit elkaar (kooi was kapot) en ook de main bearing (die bij de pinion) was wel degelijk aan vervanging toe.
Afijn, wel weer een leuk Murphy-moment meegemaakt. In alle documentatie wordt je gewaarschuwd dat je de mainshaft bij het demonteren niet te ver richting koppelingkant van de bak moet slaan anders vliegen de veertjes en kogeltjes (die achter de synchro-hub zitten) je om de oren.
Dus ik goed oppassen ondertussen afvragend over welke veertjes en kogeltjes ze het hadden. En toen ineens...ploink
Darn... maar goed alle kogeltjes en veertjes vond ik onder in de bak terug en met handig gebruik van een tie-rap had ik alles snel weer in elkaar.
Nu ff zwaar met de remmenreininger aan de slag en dan de boel weer in elkaar zetten met allemaal nieuwe lagers ed.
Samenvattend; it ain't rocketscience rebuilding your own rodbox!
RE: Versnellingsbak-revisie
Ingediend door Paul op wo, 11-02-2004 22:02
Hi there,
alles gaat hier zeer voorspoedig met de revisie van de bak. Ik moet echt zeggen dat het demonteren me reuze meevalt. Zeker met een paar goeie tips van de boys van BvL.
Al mijn betweterige buurmannen verklaarden mij voor gek dat ik mijn eigen bak wilde reviseren en waren ook van mening dat het helemaal niet nodig was (ziet er toch goed uit die bak?)
Nah duh.. bij het demonteren van de mainshaft viel het hele naaldlager uit elkaar (kooi was kapot) en ook de main bearing (die bij de pinion) was wel degelijk aan vervanging toe.
Afijn, wel weer een leuk Murphy-moment meegemaakt. In alle documentatie wordt je gewaarschuwd dat je de mainshaft bij het demonteren niet te ver richting koppelingkant van de bak moet slaan anders vliegen de veertjes en kogeltjes (die achter de synchro-hub zitten) je om de oren.
Dus ik goed oppassen ondertussen afvragend over welke veertjes en kogeltjes ze het hadden. En toen ineens...ploink
Darn... maar goed alle kogeltjes en veertjes vond ik onder in de bak terug en met handig gebruik van een tie-rap had ik alles snel weer in elkaar.
Nu ff zwaar met de remmenreininger aan de slag en dan de boel weer in elkaar zetten met allemaal nieuwe lagers ed.
Samenvattend; it ain't rocketscience rebuilding your own rodbox!