Optie nr. 3:
Bus vervangen!
Ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn 1.3i (nu een maand in bezit) gekocht met een schakel probleem, bij mij is het nog niet zo heel ernstig kan nog rustig overal in schakelen maar met beleid. Het probleem dat er in de bak zit is dat er dan de 'Syngromes ring(en)/bus(sen)' versleten zijn, deze zorgen ervoor dat het toerental van de motor en van de versnellingsbak op nagenoeg het zelfde toerental draaien waardoor je rustig kan schakelen. Als deze ringen versleten zijn hebben ze een ander toerental en wordt het steeds moeilijker schakelen. Om dit te verhelpen moet idd je versnellingsbak er af, maar ik weet verder (nog) niet wat ik hier verder aan zal treffen. Maar bij mij is het in iedergeval nog te fixen (zei de garage) dus niet meteen noodzakelijk om een nieuwe versnellingsbak / motor te kopen.
Suc 6
- Login of registreer om te reageren
RE: Versnellingsbak vernieuwen of gehele motor?
Ingediend door geisink op za, 31-03-2007 19:38
Al enige tijd heb ikmijn mini (1000 HLE '83) stilstaan doordat er in de versnellingsbak een bus is verschoven waardoor ik niet meer de achteruit en de 2e versnelling kan gebruiken.
Nu heb ik 2 opties;
Motorblok geheel vervangen, of er een andere bak ondergooien.
Van het motorblok zelf weet ik dat het betrouwbaar is, verbruikt niets en is starten en lopen, dus je weet niet wat je er weer inkrijgt.
Aan de andere kant kost het meer om een geheel blok aan te schaffen, maar is het minder werk om een blok om te zetten dan een bak los te halen en over te zetten..ook qua tijd....wie heeft er tips???
Groetjes