RE: verto of non-verto koppeling?[keuze]
Ingediend door Mini Martin op di, 23-08-2005 11:22
Je zegt het zelf al.
Een non-verto is sterker.
Bovendien grijpt hij beter/sneller aan.
Stellen moet je voor lief nemen, je rijdt tenslotte in een Mini.
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
RE: verto of non-verto koppeling?[keuze]
Ingediend door hanz op di, 23-08-2005 11:15
ik heb zitten twijfelen tussen verto en non verto koppeling.
Lezen op het forum over de verschillen gaf wel enige informatie
zie link
omdat dat topic niet speciaal over voor en nadelen van verto/non verto ging toch ff een nieuwe geopend..
even op een rijtje>:
[size=150:2wixpzg7]verto[/size:2wixpzg7]
nieuwer, zelfinstellend, nieuwer 127 tands vliegwiel dus nieuwere startmotor mogelijk
[size=150:2wixpzg7]non verto[/size:2wixpzg7]
sterker, moet (regelmatig?) bijstellen, ouder 109 tands vliegwiel dus zwakkere starmotor, koppelt zwaarder
de zwaarte van de koppeling is dus afhangkelijk van je HKC en armpje op je koppeling?
Is het mogelijk om de vliegwielen uit te wisselen?
dan zou je dus de moderne startmotor kunnen gebruiken?
Ik heb ze allebei liggen en kon(kan) maar niet kiezen.deze wordt voor mijn 1310 met +-80 pk.
wie heeft er ervaring mee en komt met het ei van columbus?