vervangen HRC

RE: vervangen HRC


Ik heb bij alle mini-garages nu gevraagd hoe het zit maar niemand kan mij een helder antwoord geven.

Ik heb een type 2 HCR (zwarte plastic remdrukschakelaar in de behuizing)in een mini1980, blijkbaar kun je daar geen revisieset meer voor krijgen en moet je deze dus vervangen door type 3 gele band (GMC227).

VRAGEN:
1. klopt dat er geen rev.sets voor type 2 zijn?
2. wat is het nummer van type 2?
3. zijn de uitgangen hetzelfde? 1 minispecialist beweerde dat de uitgangen hetzelfde blijven( voor/achter gescheiden systeem) alleen dat er een dikkere wartel op de onderste uitgang moet.

groeten jurgen

RE: vervangen HRC

Ik heb geen flauw idee wat type 2 en type 3 is, maar kan wel het volgende melden.

Je hebt een zogenaamd diagonaal gescheiden remsysteem met trommelremmen voor. Op zich moet je je al afvragen of je dat niet wil ombouwen naar een voor/achter gescheiden systeem want het diagonaal systeem levert meer problemen op dan het oplost (lastig afstellen om scheeftrekken te verkomen). De hoofdremcylinder die jij hebt is de GMC167. Daar is weldegelijk een revisiekit voor te krijgen, eventueel kan ik die wel voor je regelen. Echter de ervaring leert dat het weinig zin heeft om hem te reviseren omdat meestal het huis zelf zodanig is uitgesleten dat na een maand de boel weer minder werkt. Enige remedie is om de hoofremcylinder helemaal te vervangen door een nieuwe. Nu is dit net de meest dure variant die je voor een Mini kunt hebben en de verkrijgbaarheid ervan laat ernstig te wensen over...

Nu is er een andere versie van het diagonaal gescheiden remsysteem dt is gebaseerd op hoofdrem cylinder GMC160. Die heeft een rond reservoir en geen schakelaar. Deze moet samen geplaatst worden met een 4-way switch 13H5905 op het schutbord, waar dan wel de schakelaar op zit. GMC160 is weldegelijk nog nieuw te krijgen, maar de 4-way switch 13H5905 zul je niet snel vinden. Ik kan misschien nog een nieuwe daarvan komen. Hij ziet er zo uit:



Nu verder heeft GMC167 metrische draad voor de aansluitingen en GMC160 heeft de standaard engelse draad.

Hopelijk verhelderd dit de zaak, maar mijn advies is: ombouwen naar voor/achter gescheiden systeem met hoofdremcylinder GMC227 (metrische draad en met aansluitingen voor schakelaar op het deksel) en remdrukverdeler FAM7821 op het schutbord. Je moet dan eigenlijk alleen ook andere remcylinders voor (GWC126/7 ipv GWC138/141 nu) en achter (GWC1131 ipv GWC1126) plaatsen, dus uiteindelijk heb je dan toch alles vervangen. Je kunt natuurlijk dan net zo goed ook schijfremmen erop zetten als je toch bezig bent ;)

Er is overigens een oude variant van GMC227, te weten GMC173 of GMC198 voor een voor/achter gescheiden systeem waar wel zo'n zwarte schakelaar op het huis zit. Maar deze zijn niet meer verkrijgbaar...

RE: vervangen HRC

Mini4Ever schreef:
Je hebt een zogenaamd diagonaal gescheiden remsysteem met trommelremmen voor.



Diagonaal gescheiden remsystemen worden tegenwoordig op vrijwel alle auto's toegepast, maar afgezien van mijn 1977 Mini die door een niet nader te noemen "sponsor" in het verleden ernstig verziekt is, heb ik nog nooit een andere mini aangetroffen waarin er 2 remleidingen naar achteren lopen, iets wat toch zou moeten wil je een diagonaal gescheiden systeem gebruiken.

De drukverschil/drukverdeelklep die op het schutbord gemonteerd zit, heeft bij mij ook 6 aansluitingen, 2 ingangen vanaf de HRC en 4 uitgangen naar alle 4 de wielen, ook iets wat ik nog maar zelden op een mini gezien heb.

Voordeel van diagonaal geschiden is wel dat bij uitvallen van 1 van de 2 systemen de auto nog redelijk recht blijft remmen. Bij een voor/achter gescheiden systeem waarvan het voorste deel uitvalt wens ik je erg veel succes wanneer je moet remmen op een nat of glad wegdek ;)

On topic: Bij mijn weten zijn de type 2 en type 3 HRC's gewoon uitwisselbaar. Er staat mij bij dat de HRC's met een gele (?) band eromheen destijds door de dealers al vervangen moesten worden door een nieuwer type (met een groene? band?).
Ik ben niet zeker van de kleurencoderingen.

Revisie is op zich meestal wel mogelijk, maar inderdaad is vaak ook de HRC van binnen uitgesleten, waardoor je de cylinder moet gaan uithonen, en het valt niet mee om dat goed en recht te doen. Aangezien je op remmen niet moet bezuinigen, is vervangen de beste oplossing naar mijn idee.

RE: vervangen HRC

Ja, moderne auto's hebben inderdaad vaker een diagonaal gescheiden systeem en veelal zelfs een dubbel systeem met twee leidingen naar de voorremmen. Maar een Mini is geen moderne auto en het probleem met de Mini is dat hij eigenlijk te kort en licht is voor een diagonaal gescheiden systeem om echt goed te werken.

Een verdeelstuk met 6 aansluitingen waarbij er een aparte leiding naar elk wiel gaat heeft nooit standaard op een Mini gezeten.

RE: vervangen HRC

Dat dacht ik ook al.. Ik heb ook geen idee hoe het gescheiden is overigens, dat komt wel als ik zover ben om de boel er onderuit te trekken.

Ik meen dat er wel Mini's geweest zijn met een diagonaal gescheiden systeem, volgens mij heb ik zo'n schemaatje weleens in een Haynes oid zien staan. Daarbij zouden er toch ook 2 leidingen naar de achterwielen hebben moeten lopen lijkt mij, maargoed.. ;)

RE: vervangen HRC

Ja, dat klopt. Mini's met diagonaal gescheiden remsysteem zijn gebouwd tussen 1974 en 1980 (niet op alle Mini varianten overigens) en die hadden inderdaad 2 leidingen naar achteren lopen met twee T-stukken in de leidingen (voor de versie met de switch 13H5905, komt de switch eerst na de hoofdremcylinder en dan de T-stukken).

default

RE: vervangen HRC

Jurgen je heb pm

RE: vervangen HRC

Mensen,
Allemaal dank voor de info.

Maar nu het volgende:

Ik heb altijd gedacht, dat het een voor/achter gescheiden systeem was dat kan ik ook aan de RDV zien nl 1 uigang voor de voorwielen en 1 voor de achterwielen. Zodanig heb ik ontlucht LA/RA daarna LV/RV.

Het project betreft een mini 1000 uit 1980 met trommels rondom die 10 jaar in hooischuur stil heeft gestaan.

Hij is nu bijna APK klaar alleen die HRC blijft een probleem.

Moet ik vast stellen dat dit de HRC GMC167 is voor een diagonaal gescheiden systeem????die op een of andere duistere wijze in deze mini terecht is gekomen????

Maar dan begrijp ik niet die RDV. Mijn RDV gaat 1 leiding naar de achterwielen en 1 leiding naar de voorwielen.

jurgen

RE: vervangen HRC

Mini4ever,

Het moet dus die oude variant van de GMC227 zijn nl de 173 of 198 want die hadden volgens jouw ook het gescheiden systeem maar wel die zwarte schakelaar en zijn niet verkrijgbaar.

Dus ik neem aan ombouw naar GMC227, blijven de uitgangen dan hetzelfde???? maar andere wartels????

weer stapje dichter bij de ontknoping, zal je vertellen dat ik nu meer tijd heb zitten in dat kleine :x :x :x cylindertje dan al dat werk in lassen en APK klaar maken :(( :(( :((

RE: vervangen HRC

Mensen,

Tip van Ed,

kijk hier eens
je moet hier eens kijken wat een eldorado voor hulp op remcylinders!!!

www.ccparts.nl

RE: vervangen HRC

Het type HRC wat op de foto staat is een type twee met een drukverschilschakelaar op de zijkant. Voor deze HRC zijn nog revisiesetjes te kopen. Type 3, met gele band heeft een nivau schakelaar op de dop.
Het verschil met type 3 is dat de wartels metrisch zijn en verschillend in maat.
Daarnaast zijn de leidingen omgekeerd aangesloten.

Bij type twee gaat de bovenste naar achter en de onderste naar voor, bij type 3 is dit omgekeerd.
Dit maakt wel degelijk verschil daar je mini heel slecht remt en je geen gevoel in het pedaal hebt (weet ik uit eigen ervaring).
Op het schutbord zit een PWDA en deze zorgt ervoor dat als er een leiding defect is deze wordt afgesloten.
De rechter gaat naar achter en de linker naar voor (dit als je voor de auto staat en naar de motor kijkt)

Succes

RE: vervangen HRC

Leon,

Iedereen zegt inderdaad dat de leidingen zijn omgekeerd tov type 2.

gek dat een mini-garage in Deventer tegen mij zegt dat het niet uitmaakt alleen dat er een dikkere wartel op de onderste leiding moet???

En waar kun je dan die revisiesetjes kopen voor type 2???

groeten jurgen

RE: vervangen HRC

Jurgen.

Hierbij een tekst waarin staat wat het verschil tussen 2 en 3.

Early-type front/rear split system master cylinders used the conventional Imperial threaded fittings. In these units, the lower/bottom port feeds the front brakes, the upper/top port therefore feeding the rear brakes. The later master cylinder (GMC227 - supplied as a replacement for the early types and requires a conversion pipe kit, sometimes identifiable by a yellow plastic band around the cylinder body) has metric threaded fittings with nuts of two different sizes - top one bigger than the bottom one. The conversion pipe kit is necessary because the piston functions (and therefore the port supply ones too) are reversed. The upper/top port feeds the front brakes, the lower/bottom one feeding the rear brakes.


De conversionkit heeft als nummer BAU 5655, het nummer van de revisiekit is GRK1016.
Dit komt uit UK.

De leidingen zitten wel degelijk anders om, ben zelf maanden bezig geweest met het probleem dat de remmen niet goed werkte nadat ik dit artikel van Minispares had gelezen en de leidingen omgedraaid, toen was het probleem opgelost.

Destijds ook een filmpje gemaakt en daarbij zie je dat eerst uit de ene leiding olie komt en daarna pas uit de andere leiding, daarnaast is de hoeveelheid ook anders. De voorremmen moeten harder remmen dan de achterremmen.
Tot zover mijn kennis van de HRC en de leidingen.

Succes.

RE: vervangen HRC

Leon,

Revisiekit voor het type 2 de GMC173 of 198, de oude variant van de 227, heet dus GRK1016 of is deze juist nu weer de revkit voor de GMC227???????

groeten jurgen

in ieder geval klopt het wat je zegt, uitgangen omgekeerd met metrische maten; dikke wartel onder, dunnere boven.

Morgen ff nieuwe pijpies flensen en dat kreng type2 eruit gooien en 2de hands type 3 gele band monteren.

Wat een ramp om die clevispin te monteren!!!!!!!!!Hou er een dubbele hernia aan over en ben er al een paar in die linkerholte verloren gotver, de gotver!! zzelfs met een magneet lukt het niet om ze eruit te vissen of hebben jullie nog een truukje om dat pinnetje erin te krijgen????

Hierna ga ik 6 maanden op de bahamas uitrusten \\:)/

groeten jurgen

RE: vervangen HRC

De GRK1016 is voor type 2. GMC227 is type 3.

Aan het oogje van de splitpen kun je een draadje doen en dan met een langepunttang de splitpen erin doen valt die nu dan kun je de splitpen via het draadje weer terug krijgen. En als het klaar is trek je de draad eruit.


Succes

RE: vervangen HRC

EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Het is gelukt, de remmen werken perfekt!!!!!!!!!!

Een 2de hands GMC227 gemonteerd (en de oude HRC in de archiefkast)met de reversed leidingen en metrische wartels werkt prima!!!

geen ombouwkit gebruikt, maar gewoon zelf ff paar nieuwe leidingen gelegd van RDV naar HRC.

Dank aan Leon, Mini4ever. :)\\_ :)\\_

Maandag naar de keuring d:)b , I'll keep you posted.

RE: vervangen HRC

Jurgen, leuk om te lezen dat het gelukt is. En weer veilig op weg.

Ga zelf maar weer eens een motor uit elkaar halen waarbij witte rook uit de uitlaat kwam.

groet

RE: vervangen HRC

lup schreef:
EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Het is gelukt, de remmen werken perfekt!!!!!!!!!!

Een 2de hands GMC227 gemonteerd (en de oude HRC in de archiefkast)met de reversed leidingen en metrische wartels werkt prima!!!

geen ombouwkit gebruikt, maar gewoon zelf ff paar nieuwe leidingen gelegd van RDV naar HRC.

Dank aan Leon, Mini4ever. :)\\_ :)\\_

Maandag naar de keuring d:)b , I'll keep you posted.







Hardstikke mooi dat het gelukt is.
Ik wilde je net schrijven dat voor jouw oude hoofdremcilinder wel degelijk revisiesets te krijgen zijn onder partnummer GRK1002 (kijk maar eens in UK). Daar heb ik hem zelf nog in juni gekocht. In de omschrijving van die set staat wel vermeld dat de bewuste hoofdremcilinder GMC167 niet meer als nieuw (compleet) verkrijgbaar is.

gr Bart

RE: vervangen HRC

Bart,

Dank voor de info!!

Alleen helaas pindakaas :( :( , mocht ik niet eens de mini aanmelden voor de keuring.

De APK-meester vond de remmen toch nog niet goed genoeg. ( wel heel coulant, hoefd nog niet te betalen zorg maar eerst dat het perfekt is)

Bleek nu, ik had de 2de hands cylinder zonder te reviseren gemonteerd en dacht dat het wel goed was, maar bij het remmen komt er vloeistof terug in het potje en zijn dus de rubbers niet goed waardoor er geen goede druk wordt opgebouwd.

Wijze les dus weer: geen risico nemen en vervangen door nieuw dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.

Hij zei ook dat er moeilijk vloeistof in het bovenste gedeelte van de cylinder zal komen met het ontluchten cq vullen van het systeem omdat het potje lager ligt dan de bovenste kamer???? :? :? Hoe denken jullie daar over?????????

In ieder geval een revsetje besteld en wacht nu daarop.

De saga continues!!!!

groeten aan uw allen

jurgen

RE: vervangen HRC

Op deze blz staat een perfekte foto van de GMC167 met revkit GRK1002. Type 2 cylinder wordt dus niet meer gemaakt, de rev kits zijn er wel( rechtsonder de 2 O-ringetjes die om de plunger van de drukverschilautomaat gaat en wat bij mij lekkage veroorzaakte)https://www.plminishop.com/product-GRK1002.html

RE: vervangen HRC

Mensen, het is gelukt. APK goedgekeurd!!!

De 2de hands HRC had ik zonder te reviseren gemonteerd, stomme fout en over veiligheid kun je geen risico nemen, remde dus ook niet 100%

Rev kit gekocht en rubbers vervangen, nu wel perfekt en gelijk goedgekeurd.

groeten jurgen

RE: vervangen HRC

[size=85:17hmfry6][topics samengevoegd - Crispy][/size:17hmfry6]
Hey,

aangezien het pompend vullen van mijn remsysteem echt niet lukt ben ik bang dat mn HRC overleden is. Geen druk, niets. Hij heeft ook zeker 2 jaar drooggestaan dus de rubbers zullen wel gaar zijn.....

Mijn vraag is alleen, welk type HRC heb ik zodat ik er een repair setje voor kan halen????







Alvast bedankt want ik wilde eigenlijk morgen de eerste rit gaan maken maar dat wordt helaas hierdoor wat uitgesteld........

René

RE: vervangen HRC

Het is een type 2, maar kan niet zien of het gele of groene band is. Zijn de aansluitingen van de leidingen even groot dan is het een groene band, zitten er verschillende wartels op dan gele band.
Je kan ook de leidingen even omwisselen, misschien dat het dan wel werkt.


Groene heb ik er trouwens nog een van liggen die voor weinig weg mag omdat ik hem niet meer gebruik.

edit: fout aangepast

RE: vervangen HRC

De aansluitingen zijn even groot dus dat zou betekenen dat het er éen is met een groene band.

PM me maar wat je ervoor wilt hebben.

Thanks tot zover!

René

RE: vervangen HRC

Probeer eerst maar eens de leidingen om te wisselen, zou zonde zijn als je een andere koopt en het probleem daar niet in zit.

Al lijken de leidingen en alles compleet aangepast, misschien is een ander type wel beter. Wil je namelijk niks aansmeren waar je niks aan hebt.

RE: vervangen HRC

Wat zou het verschil zijn als ik de leidingen om zou draaien? Ze hebben toch allebei een pompende funktie/beweging.....???

Maargoed misschien is een andere toch niet zo'n gek idee. Welke zou ik dan het beste kunnen gebruiken? De type 4?

René

RE: vervangen HRC

Als je de leidingen omdraait heb je kans op grote problemen.
Een HRC is zo gemaakt dat er meer olie naar voren gaat als naar achter. Bij het intrappen van het pedaal gaat er eerst olie naar de voor remmen de daarna naar de achter remmen.
Het type wat op de foto staat is type 2 met de drukverschilschakelaar op de zijkant. Bij het andere type wat later geleverd werd (na 1985) is type 3 met de gele band. Daar zit de schakelaar op de vuldop.
Let er wel op dat de leidingen omgekeerd zitten en de wartels verschillen in maat.
Type 4 wordt gebrukt bij de rembekrachtiging.
Zie ook viewtopic.php?f=5&t=43477&start=0
Lees dit maar eens door er is al meer overgeschreven.

Succes

RE: vervangen HRC

Excuus, dit is inderdaad de type 2 tandem master cilinder, heb dit type in ieder geval nog thuis liggen. Hierbij zijn de aansluitingen qua maat inderdaad gelijk.
In het topic wat Leon linkte staat meer uitleg waar je vast wat aan hebt.

RE: vervangen HRC

Oke, ik heb dus een type 2 met de drukverschilschakelaar aan de zijkant. Dan ga ik daar een revisiesetje voor bestellen.....

Dan toch nog een vraagje. Die drukverschilschakelaar, waar dient dat ding eigenlijk voor?
Ik probeerde eraan te draaien en toen had ik het knopje in mn handen. Er bleef nog wel een pinnetje in de HRC zitten. Vandaar even deze vraag.... Kon met de zoekfunktie ook niets vinden....

René

RE: vervangen HRC

Wetende waar ie voor gebruikt gaat worden zou ik een geheel nieuwe hoofdremcylinder kopen. Kost wat meer, maar weet je zeker dat het goed is.

Dennis

RE: vervangen HRC

Ik heb de vraag even aan het gelinkte topic gehangen zodat de informatie bijelkaar blijft.

Leon, bedankt voor de link!

RE: vervangen HRC

Dennis,

Het is een type 2 waar aan geknutseld is. De drukverschilautomaat is afgekoppeld en dicht gedopt.

Bestelnummer Rev-kit is GRK1002 ( ca 15 euro)[link naar bedrijf verwijderd]
. alle rubbers zitten hierin plus de o-rings voor de drukverschilautomaat.

Mijn advies reviseer (geen moeilijke klus)de HRC dan weet je zeker dat dit goed moet zijn.

jurgen

RE: vervangen HRC

Oké, ik ga een revisiesetje bestellen.

Dan nog de HRC uit elkaar krijgen.....

Voor diegene die dit al eens gedaan hebben..... Vraagje....

Als je de pushrod verwijderd hebt (dmv de o-ring) en het pennetje hebt verwijderd uit de aansluiting van het vloeistof reservoir. Dan kun je toch de primarie en secundary piston uit de HRC verwijderen????? Ik krijg alleen de eerste veer eruit en de ander lijkt wel shocking klem te zitten ofzo..... Er makkelijk bijkomen is ook niet echt aan de orde. Iemand een idee?

Hetzelfde geld voor de Pressure diff piston. Hoe krijg je deze in hemelsnaam eruit???

Ik kan nergens nog een pennetje vinden ofzo. Denk dat het hele gebeuren vat zit in het huis.... |:(

René

RE: vervangen HRC

Bij mij zaten er pinnetjes bij de aansluitingen van het reservoir.
Dus reservoir eraf halen, rubbers eruit, dan zie je die pinnetjes zitten. ff de zuiger tegen de veerdruk in drukken en je kunt met een tangetje het pinnetje verwijderen.

Maar weet alleen niet zeker of die van mij hetzelfde type is... Misschien heeft Theo ergens een mooie exploded view staan?

RE: vervangen HRC

Dat pinnetje heb ik al verwijderd..... Tenminste, bij mij was het er één.....

RE: vervangen HRC

dan zou 'ie eruit moeten kunnen... misschien ff kloppen op de werkbank?

RE: vervangen HRC

Ik heb er ok al luchtdruk opgezet maar hij wil er niet uit. Moet zo werken dus zet zo alles in de WD40 en morgen weer verder. Zal flink rammen worden op de werkbank idd.

Verder nog ideeen?

René

RE: vervangen HRC

Misschien heb hier iets aan.



Ik zou ook eens goed kijken naar de binnenzijde van de HRC omdat je de tweede zuiger er niet uitkrijgt.

Succes Leon

RE: vervangen HRC

Bedankt voor het plaatje. Hij is geloof ik net ff anders dan die in het Haynes boek dus ik ga hem eens goed bekijken.....

Ik wil best naar de binnnekant van de HRC kijken maar dan moet wel eerst de tweede zuiger eruit.... morgen ga ik er nog een keer vol tegenaan en anders word het écht een andere ben ik bang.....

Ik hou jullie op de hoogte!

RE: vervangen HRC

Als ie er zo moeilijk uitkomt zal de binnenwand zowiezo wel aardig verrot zijn. Dus misschien maar meteen een nieuwe?

RE: vervangen HRC

Ik ga mijn vragenlijst maar even in dit topic verder aangezien het hier gepaster is.
Ik heb dus ook een type 2 cylinder en na mijn leidingen 1000x goed ontlucht te hebben moet ik nog stees 2 keer pompen om goed te remmen. De remmen zijn goed gestelt en lopen al een beetje aan zonder te remmen.
Alle remcylindertjes zijn nieuw en ook de remschoenen. Ik ga het dus gokken op de HRC.
Hier een foto van dat rotte ding van me.


Deze wil ik dus gaan reviseren.
Maar welke revisie kit is nu de juiste voor mij? En graag pm welk bedrijf deze op voorraad heeft. Zal anders de sponsors bellen.

RE: vervangen HRC

Je hebt PM

RE: vervangen HRC

Rene,

De zuigers moeten eruit zien te krijgen.

Geloof dat je zei dat deze HRC droog heeft gestaan?

Een nacht in kruipolie doet wonderen en dan maar flink kloppen op de werkbank, niet met tangetjes in de cylinder komen en als het nog niet lukt weer in de olie.

Ben alleen bang dat de cylinder door roest is aangevreten en dan moet je hem vervangen. De drukverschilautomaat geeft niet omdat die niet eigenlijk voor het remproces bedoeld is, ook deze kan muurvast zitten doordat het is aangekoekt. Hier ook ringen vervangen omdat je dan anders lekkage kan krijgen via de schakelaar.

Bestelnummer revisiekit GRK1002

RE: vervangen HRC

Zojuist een nieuwe type 2 hrc gehaald bij beumert in de hoop dat deze goed werkt.
En ga daarna wel ontluchten met een apparaatje daarvoor en niet pompen :D

RE: vervangen HRC

Ik hoop dat deze inderdaad nog goed werkt, succes met inbouwen en ik hoor het wel.

RE: vervangen HRC

ZO, die andere HRC zit erin. Wat een *** karwei om dat splitpennetje eruit te krijgen zeg! Waarom zit daar niet gewoon een moertje op? IIG, of deze HRC 100% perfect is moet nog blijken maar uit die oude kwam zwarte drap mee uit de remvloeistof.
mmmm
Ik denk dat ik een eezibleed ga aanschaffen vd week en dan kan ik m makkelijk ontluchten. Nu heeft ontluchten nog geen enkele zin volgens mij want het voelt niet eens als pompen, zit heel veel lucht nog in dus.
Heb m al wel vast bijgevuld.

RE: vervangen HRC

Nou, ik geef het op hoor. Ben nu tijdens mn nachtdienst nog even bezig geweest maar er zit echt geen beweging in de onderste piston.

Balen!

Ik ben dus op zoek naar een andere, sproetje!

RE: vervangen HRC

Geen type 2 meer, ik ben een andere weg ingeslagen......



Besteld en hopelijk over een week binnen....

RE: vervangen HRC

Wat is dat dan voor een systeem?

Groetjes maikel

RE: vervangen HRC

Goede keus rene.. HEt leek me al niet een goed idee om gewoon std mini hoofdremcilinder te gebruiken.. Ook mede omdat je van die nette WilWoods eronder hebt..

Je weet wat ze zeggen.. wie hard op wil trekken, moet ook hard kunnen remmen..

Suc6

Jaapio