Vervangen motorsteurubbers

RE: Vervangen motorsteurubbers

Ik ga binnenkort mijn rubbers vervangen van de 2 honderbotjes die aan mijn blok zitten. Dit lijkt me geen probleem...is met wat peilwerk wel te doen.
Maar ik wil dan gelijk ook mijn 2 motorsteunen vervangen. Hoe kan ik dit het beste doen ?

Mijn motorblok iets opkrikken en dan de steunen vervangen ?? Weet iemand hier een goede oplossing voor ?

Jeroen

RE: Vervangen motorsteurubbers

zoals je het zelf zegt, motorblok uit de steun krikken en vervangen maar...

heel fijn werkje... enige handige manier is het blok en frame uit de auto en vervangen, dan de koets weer over het frame heen zetten, kan alleen als ie helemaal uiit elkaar ligt...

RE: Vervangen motorsteurubbers

[size=75:1upu0lnk][topics samengevoegd - Crispy][/size:1upu0lnk]
Heeft iemand een plaatje of foto waar de onderste 2 steunrubbers zich bevinden, wil deze namelijk gaan vervangen ....

RE: Vervangen motorsteurubbers

Als je vooraan de mat aan je voeten weg doet
zie je de bouten.

En aan je sleepoog zit nog een rubber
en op de zelfde plaats aan de andere kant
van je neus. (teardrops)
Als ik het goed heb.

Groetjes

RE: Vervangen motorsteurubbers

@stan die bouten die je daar ziet houden het
stuurhuis vast!!Mooi afblijven dus.
Sorry plaatje heb ik niet.

Jan

default

RE: Vervangen motorsteurubbers

De motorsteunrubbers zitten links onder het koppelingshuis en rechts onder de radiateur. de bouten waar Stan het over heeft zijn de subframerubbers. En de bouten waar CE jan het over heeft zitten iets hoger dan de subframe rubbers en zijn wat kleiner.

RE: Vervangen motorsteurubbers

@erve156

plaatjes zijn verzonden naar je pb.

Ja die ik voor had waren de subframe rubbers oeps,
bij deze opgelost ;)

RE: Vervangen motorsteurubbers

[size=85:28ydayip][topics samengevoegd - Crispy][/size:28ydayip]
Een van de klussen die ik nog moet aanpakken voor de apk is een van de motorsteunrubbers vervangen, het gaat om



Zo eentje, en die zit nogal op een rotplek naar mijn idee, ik heb mn grille etc al los en het ruitenwisserreservoir eruit gehaald, maar nog zijn de 5 bouten/moeren van dat ding moeilijk te bereiken, zijn daar handige truukjes voor? Opkrikken van de motor/subframe lijkt me alleen maar meer spanning op de steun te zetten, correct me if I'm wrong.

RE: Vervangen motorsteurubbers

Zorg ervoor dat de mini op een goede hoogte is opgekrikt. Wel op een hoogte dat jij er nog ruim onder kunt, ook als je de mini iets laat zakken.
Ondersteun het blok van de mini. Maak de bouten los die er aan het rubber zitten. Zowel aan de body als aan het blok.
Laat de body een klein stukje zakken, zodat je de rubbers kunt verwijderen. Stop de nieuwe rubbers ertussen en krik de body weer op.

Een handigheidje om ervoor te zorgen dat alles op de goede plaats komt, is het gebruik maken van een pin die door de gaten past. Zo kun je alle gaten makkelijk uitlijnen.

RE: Vervangen motorsteurubbers

Ik denk trouwens dat het het makkelijkste is om eerst de bouten aan het subframe los te maken. Daar kun je het beste bij vanaf de onderkant. Dan het blok iets opkrikken (of body laten zakken) zodat de steun vrij komt van het subframe, en dan de steun van het blok af schroeven.
Dan nieuwe steun monteren in omgekeerde volgorde. Als je het blok weer laat zakken inderdaad een pin gebruiken en evt wat wrikken om de gaten weer in een lijn te krijgen.

RE: Vervangen motorsteurubbers

Kan ik enkel die ene steun loshalen van het subframe en dan de motor opkrikken? Zit de motor dan nog niet (te) vast aan het subframe dmv de andere steunen waardoor als ik de motor opkrik, de rest van de auto ook zou opkrikken?

RE: Vervangen motorsteurubbers

Je moet de hondebotten ook ff loshalen (onder en bovenop de motor). Werkt makkelijker.

Houdt er wel rekening mee dat de nieuwe rubbers flink stroever en dikker zijn.
De motor zal niet zo 1, 2, 3 terugzakken op de oude plek. Het even wrikken wat hier genoemd wordt, kan je dan ook beter lezen als flink wrikken.
Zorg er dus voor dat je auto niet van de krik af kan schieten!!!
Uiteindelijk hebben wij het blok voorover gekanteld (nadat de steun op het motorblok zelf vast zat) en 1st de voorste bout gemonteerd en daarna de achterste bout.

Bij ons hing er 1 op het motorblok en de ander lag eronder te vloeken en te wrikken om het geheel op z'n plaats te krijgen.

Groet ron