Hoi Jan,
Alleen de slangen en eventueel de knietjes die erbij horen is al voldoende.
- Login of registreer om te reageren
Hoi Jan,
Alleen de slangen en eventueel de knietjes die erbij horen is al voldoende.
Maar hoe kan ik bij de 2 slangen komen die vastzitten aan het injectiehuis ze zitten direct inder een zwarte metalen plaat moet en kan ik die zo losschroeven?
Dat zijn de enige vacuumslangen die je normaal niet zou hoeven vervangen. In de meeste gevallen zijn de aansluitingen tussen de onderdelen en de slangen die versleten zijn. Als je die vervangt, door een rubberen versie, dan zou een deel van het probleem al verholpen moeten zijn. De losse slangen kun je natuurlijk ook nog vervangen.
Dus als ik alle vacuum slangen in zijn geheel wil vervangen dan moet ik dus het gehele injectiehuis demonteren? Juist de kleine van injectiehuis naar fueltrap en de rode van injectiehuis naar luchtfilterhuis zijn kapot.
Eigenlijk zijn ze allemaal erg slecht dus heb al nieuwe
Hoi Jan,
nee, je hoeft je injectiehuis niet los te halen.
je kan je bovenste motorsteun demonteren, dan kan je het motorblok aan de bovenkant naar voren trekken, dit moet je genoeg ruimte geven om de slangetjes te vernieuwen.
succes!
De slang(en) vanaf de ECU, naar de trap, naar het inlaatspruit stuk, en dan vanaf het inlaatspruit stuk naar je luchtfilter, moet je eigenlijk allemaal vervangen.
De aansluitingen op het inlaatspruitstuk zitten aan de achterkant, het is mogelijk om deze te vervangen zonder het spruitstuk te demonteren. Lastig is het wel.
Ik ga een poging wagen heb inmiddels alle slangen nieuw en gelukkig niet van die hele grote handen. Iemand nog een manier om de kniestukjes aan het eind van de slangen wat flexiebeler te krijgen zodat ze makkelijker te monteren zijn.
Hoor het graag.
Dank voor jullie input
Je kan ze met een föhn iets verwarmen, dan gaat het vaak wat makkelijker.
Wel oppassen natuurlijk, ze moeten niet smelten of zwart worden
Ingediend door Joepmeloenmini op wo, 03-04-2019 12:20
Mijn spi smoort ook een beetje bij vol gas. Ik vroeg mij af of er iemand in de buurt van Rotterdam uitleesapparatuur heeft. Ik heb een PB gestuurd naar Bartje uit Maasdam maar die heeft nog niet gereageerd helaas...
Wat een verschil 4 slangetjes maken. De mini loopt nu mooi en spuugt geen zwarte rook meer uit hopelijk wordt het benzine verbruik ook wat aangenamer.
Het vervangen van de slangen viel eigenlijk best mee alleen de slang op de ECU was erg lastig maar na een beetje oprekken met een schroevendraaier en het kniestukje een paar minuten in heet water gelegt te hebben (met de schroevendraaier erin zodat er geen water in het slangetje kan) wilde het kniestukje op de ECU.
Nogmaals dank voor jullie input.
Groet en misschien tot zondag in Hoevelaken
RE: Vervangen vacuum slangen SPI
Ingediend door Jan van Straelen op za, 30-03-2019 18:56
Beste mini liefhebbers,
Ik heb een mini 1.3 spi uit 1992 die niet mooi loopt en zeer veel benzine verbruikt. Al op dit forum gezocht naar de mogelijke oorzaak en de adviezen zijn dan veelal het controleren van de vaccum slangen.
Ik heb de vacuum slangen gecontroleerd en inderdaad zijn er meerdere in slechte staat en moeten vervangen worden.
Nu is mijn vraag of je voor het vervangen van de vaccum slangen per se het volledige injectiehuis moet verwijderen of kan het ook op een andere manier. De 2 vacuum slangen onder op het injectie huis ( rode en kleine zwarte die naar de fuel trap gaaat) kan ik niet bereiken.
Alvast dank voor jullie input.
Groet Jan