Hi
Als het geluk een beetje mee zit moet het te doen zijn.
Ik zou zeggen dat alles hangt op het al dan niet gebruiken van loctite van de vorige sleutelaar bij het monteren van de pulley.
Al het andere is denk ik niet zo'n probleem.
Eerst radiator slangen los (a bit messy)
Dan radiator (bovenste beugel + lange bout aan de onderkant.
Dan waterpomp ( is niet echt nodig, maar wel wat meer bewegingsruimte.)
Dan de pulley-bout ( ik zou zeggen via de spijlen in het binnenspatbord )
Als de pulley niet is vastgezet met loc-tite, zou die met wat "gentle persuasion" los moeten komen.
Als dit allemaal gelukt is, kun je de tig boutjes van de distributiedeksel loshalen en daarmee de deksel zelf.
Hierin zit de keerring die je op de werkbank er makkelijk uit kan tikken en vervangen door een nieuwe.
De lekkage kan ook het gevolg van de distributiedeksel pakking maar die moet je toch vervangen als je de deksel los neemt.
Verder zit in die hoek ook nog een rubber dichting tussen de versnellingsbak en het motorblok.
Als die de oorzaak is, moet het blok eruit.
Heb overigens ook een verhaal gehoord over dat de klepdekselpakking niet goed afsloot en de olie langs het blok daaronder terecht kwam.
Dus tip: controleer eerst wat de exacte plek is ( met bijvoorbeeld een spiegeltje en een lampje)
Hopelijk waren dit voldoende tips.
Groeten
- Login of registreer om te reageren
RE: Vervangen "voorste" krukaskeering
Ingediend door Levi op di, 05-01-2016 18:25
Beste allemaal,
Vlgs mijn garage lekt de "voorste" krukaskeerring van mijn 1300 motor.
Als ik onder de auto kijk dan zie ik inderdaad olie aan de rechterkant.
Gezien van voor de auto. Achter de radiator zeg maar.
Kan ik deze keerring vervangen zonder het blok uit de auto te halen?
Heeft iemand een link naar hoe dit te doen?
Bij voorbaat dank
Groet - Maurice