Neem me niet kwalijk als ik je iets meld wat je 'allang' wist. Sommigen 'wisten het niet'.
De kachel gaat 'aan' als je de knop op de dashboard rand in de auto helemaal 'in'drukt en gaat 'uit' als je die knop helemaal 'uit' trekt.
Mijn ervaring is, dat de kachelkraan bovenop het motorblok zo 'vol' kan zitten met troep (mn kalkaanslag) dat die niet meer echt 'open' gaat. Het lichaam van de kraan bestaat uit twee halve bollen die met elkaar verbonden zijn met een bajonetsluiting. Het is me een keer gelukt de bollen van elkaar af te krijgen, het inwendige schoon te maken en ze weer te sluiten. En de kraan werkte weer, (Denk dat ik daarbij heel veel geluk heb gehad). Ervaring is ook, dat de kachel het niet doet als er 'te weinig' vloeistof in het koelsysteem zit. De kraan zit zowat op 'het hoogste punt' van het systeem. Dus, als er maar iets te weinig in het systeem zit, loopt het -met open kraan- niet meer rond in het systeem. Voor alle zekerheid kan je proberen de auto met de vuldop zo hoog mogelijk neer te zetten en bij draaiende motor op bedrijfstemperatuur koelvloeistof bij te vullen tot aan het overloopgaatje. Het rechter voorwiel dus zo hoog mogelijk van de grond en het linker voorwiel zo veel mogelijk lager dan het rechter. (rechter achterwiel op de stoep, bijvoorbeeld).
- Login of registreer om te reageren
RE: Verwarming
Ingediend door Mrdoorman op za, 12-10-2019 12:07
Hallo, hoop dat jullie me kunnen helpen met volgend probleem.
Verwarming wordt niet warm binnen in de auto.
Reeds getest en veranderd: nieuwe termostaat, control valve die bediening binnen verbindt met darmen getest. Darmen van de radiator binnen al eens omgedraaid. Radiator doorgespoeld.
Heb indruk dat er geen circulatie is door radiator binnen, alhoewel ingaande darm wel warm wordt.
Any idea?